لینک های دسترسی

Breaking News

تحلیف وزیر دفاع ایالات متحده


تحلیف وزیر دفاع ایالات متحده
تحلیف وزیر دفاع ایالات متحده

لیون پنیتا وزیر دفاع جدید ایالات متحده، رسماً وظیفۀ تازه اش را در واشنگتن، احراز نمود. این رئیس سابقۀ سازمان استخباراتی سی آی ای، امروز جمعه، مراسم تحلیف اش را در پنتاگان یا مقر وزارت دفاع امریکا، به جا آورد.

آقای پنیتا ضمن پیامی به منسوبین وزارت دفاع، طرز دید اش را در مقابله با مشکلاتی که اردوی امریکا در داخل و خارج کشور با آن مواجه می باشد، ابراز داشت.

وی تعهد نمود که مطابق تلاش های ملت امریکا در جهت شکست القاعده مصرانه عمل خواهد کرد و ضمناً عملیاتی را که منتج به کشتن بن لادن گردید، قدم بزرگی در رسیدن به این هدف توصیف نمود.

لیون پنیتا راجع به افغانستان گفت که ایالات متحده باید در راه همکاری نزدیک با شرکای افغان و بین المللی، متعهد باقی بماند تا اطمینان حاصل گردد که آن کشور دیگر لانۀ مصئونی برای القاعده و متحدین اش نگردد.

پنیتا همچنان در رابطه با بودجۀ ایالات متحده صحبت نمود و گفت که با وجود گزینه های که برای کاهش مصارف لازمی خواهد بود، به باور وی پنتاگان میتواند هم دسپلین مالی و هم یک دفاع قوی ملی را تأمین نماید.

از سوی دیگر، مجلس سنای امریکا دیروز با اتفاق آرأ، تعیین جنرال دیوید پتریئس را به حیث رئیس ادارۀ استخباراتی سی آی ای، تأیید نمود.

جان مکین سناتور ارشد جمهوریخواه در وصف جنرال پتریئس گفت:

"من باور ندارم در طول عُمرم، که بسیاری از رهبران برجستۀ نظامی از هر بخش اردو را شناخته ام، کدام رهبر نظامی یا ملکی یی را دیده باشم که جمع درایت و فهم جنرال پتریئس را داشته باشد."

XS
SM
MD
LG