لینک های دسترسی

Breaking News

ریک پیری نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا شد


ریک پیری، والی سابق ایالت تکزاس میخواهد بازهم کاندید ریاست جمهوری برای سال ۲۰۱۶ شود. پیری دهمین جمهوریخواهی است که رسما امسال کاندید ریاست جمهوری میگردد اما تا هنوز کسانی که پیشتاز باشد به نظر نمی رسند.

ریک پیری درحالیکه خانواده و حامیانش دور اور را گرفته بودند کاندیدی خود را از ایالت مربوطه اش تکزاس اعلام داشت.

آقای پیری بخش عمده بیانیه اش را به آنچه که او آنرا شکست پالیسی خارجی رئیس جمهور براک اوباما توصیف می کند اختصاص داده بود. او فراخواندن نیروهای ایالات متحده از عراق و ظهور دولت اسلامی را بخشی ازین شکست میداند.

او می گوید آنها نباید به این قانع شوند که در جهان بی نظمی و تشتت برقرار باشد و ایالات متحده از مسئولیت هایش شانه خالی کند. او می افزاید که نباید به خاطرخاص بودن ایالات متحده و ارزش های غربی معذرت خواهی شود.

پیری از میان جمهوری خواهان آخرین چهره ایست که می خواهد شامل رقابت های ریاست جمهئری برای سال ۲۰۱۶ گردد.

دراوایل هفته سناتور لندسی گراهام از کارولینای جنوبی کاندید بودن خود را درست کمی بعد تر از رک سانتورم سناتور اسبق از ایالت پنسلوانیا و جورج پتاکی والی نیویارک اعلان کرد.

جب بش، والی سابق فلوریدا نیز بزودی کاندید بودن خودرا در ایالت محل بودوباشش اعلان می کند.

لیری سباتو تحلیلگر در پوهنتون ویرجنیا می گوید که میدان برای رقابت های ریاست جمهوری هنوز بکلی باز است.

سباتو می گوید سه کاندید جب بش، سناتور مارکو روبیو از فلوریدا و سکات واکر والی وسکانسن می در رده بالا قراردارند. این یک رده بندی برای مدت کوتاهی خواهد بود چون وضع تغیرمی یابد.

سباتو می گوید رقابت های طولانی در پیش رو است و ملیونها دالر حتی تنها برای نامزد شدن به مصرف می رسد.

در حزب دموکراتیک نیز با اعلان لینکولن چیفی والی سابق رود ایلند ازدحامی از کاندیدان بوجود می آید. چیفی سومین کاندیدی است که در برابر هیلری کلنتن نامزد پیشتاز این حزب قد بلند می کند.

چیفی یگانه سناتور از حزب جمهوریخواه بود که در آن زمان با جنگ عراق مخالفت کرده بود. او می گوید که موافقت هیلری کلنتن با صلاحیت دادن جنگیدن عامل عمده ایست که او خود را کاندید کرد.

چیفی می گوید بنابرین آنها حال مجبور است کارهای ترمیمی در شمال افریقا و شرقمیانه انجام دهند. او می افزاید باید طرز فکر خودرا تغیرداد وراهی را جستجو کرد تا به صلح بینجامد.

چیفی در ابتدا به حیث یک سناتورجمهوریخواه شامل سنا گردید اما بعدا او وفاداری خودرا از حزب دموکرات اعلام داشت.

چیفی با برنی ساندرز از ایالت ورمونت و مارتین اومالی والی سابق ماریلند از جمله کاندیدهای رسمی و رقیب خانم کلنتن بحساب میروند.

اندازه محبوبیت خانم کلنتن درین روزها به سبب تناقضاتی که به خاطر استعمال ایمیل خصوصی وی بروز کرده است، کمترشده است و همچنان دست داشتن اودرجمع آوری اعانه برای بنیاد کلنتن نیز تاثیراتی روی این مسئله داشته است.

با آنهم هنوز کلنتن یکی از کاندیدان محبوب به حساب می رود. این مطلب را جان فورتیر از مرکز پالیسی های دو حزبی در واشنگتن بیان داشت.

او افزود که آنچه را کلنتن در کاندید شدن خویش روی آن حساب می کند تجربه او و حمایت بیدریغ از او توسط رهبران حزبش است و تمویل کنندگان نیز درپشت او قراردارند ازین سبب این یک موقف قوی به حساب می رود.

قرار است درین ماه یک تعداد کاندید های جدید دیکر که درمیان شان جب بش، بابی جندال و سکات واکر نیز شامل است کاندید شدن شانرا ابلاغ نمایند.

XS
SM
MD
LG