لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا مدارک به دست آمده از پناهگاه بن لادن را نشر کرد


اسامه بن لادن در ماه می ۲۰۱۱ از سوی نیرو های ویژۀ امریکایی در پاکستان کشته شد
اسامه بن لادن در ماه می ۲۰۱۱ از سوی نیرو های ویژۀ امریکایی در پاکستان کشته شد

مقام های استخباراتی ایالات متحده امریکا روز چهارشنبه مدارکی را نشر کردند که گفته می شود از پناهگاه رهبر القاعده به دست آمده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز اسناد یاد شده در ماه می ۲۰۱۱ در جریان تهاجم کماندو های ویژۀ امریکایی بر مخفیگاه اسامه بن لادن در شهر ایبت آباد پاکستان به دست آمده است.

دفتر استخبارات ملی ایالات متحده گفته است که این اسناد پس از بررسی جدی از سوی اداره های حکومت ایالات متحده و همسو با تاکید رئیس جمهور باراک اوباما برای شفافیت بیشتر نشر می شود.

این اداره با نشر خبرنامه یی گفته است که مصوبۀ سال ۲۰۱۴ حکومت ایالات متحده به ریاست استخبارات ملی امریکا این اجازه را می دهد که مدارک یادشده را پیش از نشر بررسی کند.

در میان این مدارک فهرست درازی از مجموعۀ کتاب ها (به زبان انگلیسی)، گزارش مرکز های پژوهشی، اسناد حکومت ایالات متحده و مواد نشر شده از سوی گروه های تندرو شامل می باشد.

در نخستین واکنش به این اقدام حکومت امریکا، دیفین نونس رئیس کمیتۀ استخبارات مجلس نمایندگان ایالات متحده در بیانیه یی گفته است که به سود مردم امریکا، دانشمندان، خبرنگاران و تاریخ نویسان است تا فرصت خواندن و درک اسناد بن لادن را داشته باشند.

این قانونگذار امریکایی، اقدام اخیر حکومت امریکا را "گامی در مسیر درست" خوانده است. او ابراز امیدواری کرده است تا اسناد بیشتری در این مورد نشر شود.

XS
SM
MD
LG