لینک های دسترسی

Breaking News

امضای تفاهمنامه امنیت هوایی سوریه بین امریکا و روسیه


یک مقام امریکایی گفت که تفاهمنامه شامل گزینۀ ارتباطات روی فریکونسی رادیویی و سایر اقدامات امنیتی و مصئونیتی مسلکی در فضای سوریه خواهد بود.
یک مقام امریکایی گفت که تفاهمنامه شامل گزینۀ ارتباطات روی فریکونسی رادیویی و سایر اقدامات امنیتی و مصئونیتی مسلکی در فضای سوریه خواهد بود.

وزارت دفاع امریکا می گوید یادداشت تفاهمی که میان ایالات متحده و روسیه امضا می شود، بخشی از توافقنامۀ گسترده تر در مورد چگونگی عملیات دو کشور در سوریه نمی باشد.

جیف دیفس سخنگوی وزارت دفاع تاکید ورزید آن راهکاری که با روسیه طرح شده است، عمدتاً به منظور جلوگیری و دوری جستن از برخورد طیاره های نظامی دو کشور در جریان عملیات هوایی و ماموریت بمباردمان در سوریه می باشد.

آقای دیفس گفت "تمرکز روی مصئونیت حریم هوایی بوده و این توافقنامه نیست. به گونۀ بنیادی ما مخالف تمام اقدامات روسیه در سوریه استیم."

یک مقام امریکایی به صدای امریکا گفت که تفاهمنامه شامل گزینۀ ارتباطات روی فریکونسی رادیویی و سایر اقدامات امنیتی و مصئونیتی مسلکی در فضای سوریه خواهد بود.

ایتلاف به رهبری ایالات متحده، با انجام بیش از ۲۶۰۰ حملۀ هوایی از سپتمبر ۲۰۱۴ به این سو، شبه نظامیان گروه دولت اسلامی را در سوریه هدف قرار داده است.

این در حالیست که روز گذشته وزارت خارجۀ روسیه سفیر فرانسه را در آن کشور فراخوانده و اعتراض خود را به خاطر آنچه ابراز داشت که مانور هوایی خطرناک طیارۀ فرانسه یی در نزدیکی طیارۀ روسی حامل هیات پارلمانی روسیه خوانده شده است.

ماریا زخروفا، سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه گفت طیاره فرانسه یی نه بلکه از نیروی هوایی سویس بود.

زخروفا گفت "جانب روسیه از سفیر فرانسه خواهان وضاحت در این مورد شد. در همان لحظه سفیر فرانسه هیچ توضیحاتِ در دسترس نداشت اما بعداً جانب فرانسه گفت که جت جنگی متعلق به نیروی هوایی سویس بوده نه فرانسه. ما از طرق دیپلوماتیک از فرانسه معذرت خواهی کردیم و در تلاش برای دریافت وضاحت از جانب سویس شدیم."

سخنگوی وزارت دفاع سویس، بعداً گفت که جت جنگی آنان یک مانور معمولی روزمرۀ پولیس هوایی بوده و هرگونه نزدیک شدن خطرناک جت جنگی را به طیارۀ خط هوایی روسی، رد کرد.

گروه ناظر حقوق بشری سوری روز سه شنبه گفت که حملات هوایی روسیه روز دوشنبه کم از کم ۴۵ نفر را در ولایت لاذقیه کشت.

جانب روسیه، پس از آغاز حملات هوایی در ماه گذشته، از ایالات متحده خواسته تا به خاطر جلوگیری از برخورد های هوایی باهم مذاکره کنند.

سخنگوی وزارت دفاع به خبرنگاران گفت که ایتلاف به رهبری ایالات متحده از یک سال به این سو از برخورد با طیاره های سوریه اجتناب کرده و این روند با سایر بازیگران جنگ علیه گروه دولت اسلامی متضرر نخواهد شد.

وزارت دفاع علاوه کرد که اردوی ایالات متحده احساس می کند که تفاهمنامۀ که قرار است با روسیه امضا شود باارزش بوده و کمک می کند تا در خصوص مصونیت پیلوت های امریکایی اطمینان حاصل کنیم.

XS
SM
MD
LG