لینک های دسترسی

Breaking News

سعی ایالات متحده برای احیای مذاکرات صلح شرق میانه


دیدار کری با سران اسرائیل و فلسطین
دیدار کری با سران اسرائیل و فلسطین

وزیر خارجه ایالات متحده امروز پنجشنبه به هدف تقویه مذاکرات متزلزل میان اسرائیل و فلسطینیان، در اردن با رئیس جمهور اسرائیل دیدار کرد.

وزیر خارجه ایالات متحده امروز پنجشنبه به هدف تنبه مذاکرات متزلزل میان اسرائیل و فلسطینیان، در حالی به اردن رفته که اسرائیلی ها و فلسطینی ها، هردو یکدیگر را به مختل ساختن مذاکرات یاد شده متهم میسازند. قرار بود آقای کری امروز در عمان، پایتخت اردن، با محمود عباس رئیس ادارۀ خودمختار فلسطینی دیدار داشته باشد.

جان کری در جریان ملاقات با شیمون پریز رئیس جمهور اسرائیل به روز چهارشنبه گفت : رهبران اسرائیل و فلسطین باید تصامیم دشواری را اتخاذ و بر عقد پیمان صلح نایل آیند.

کری اضافه کرد:من در مذاکرات امروز خود با بنیامین نتنیاهو صدراعظم اسرائیل و همچنان محمود عباس رهبر فلسطینیان متقاعد شدم که این کدام مأموریت نا ممکن نیست و میتواند انجام یابد. درین جریان نیاز است که هردو رهبر تصامیم بزرگ و تاریخی یی را اتخاذ کنند، که به باور من، کاملا به نفع هردوی آنان خواهد بود، هم به نفع اسرائیل، و هم به نفع فلسطین ایکه در آینده ایجاد خواهد شد.

آقای پریز نیز با تأیید گفته های آقای کری افزود، دوام جنگی که ده ها سال جریان داشته، راه بدیلی نیست: رهبران، بسیاری شان ، از جمله رئیس ادارۀ خود مختار فلسطین ، می داند که هیچ بدیل واقعی برای آنها وجود ندارد، همانگونه که برای ما هیچ جایگزین واقعی که باعث آوردن صلح شود، نیست. بدیل برای تجدید معضلات و تجدید نفرت است، اما هیچ جاگزین دیگری به جزاز طریق حل دو دولت ، برای صلح موجود نیست .

سفری جان کری به شرق میانه
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:17 0:00
مذاکرات بین اسرائیل و فلسطینی ها قرار است در ماه اپریل خاتمه یابد ، با وجود بن بست فعلی ، ایالات متحده سطح انتظار خود را ازین مذاکرات، کاهش نداده و میگوید که هدف، همانا رسیدن به یک موافقۀ صلح با ثبات میباشد.
XS
SM
MD
LG