لینک های دسترسی

Breaking News

تعهد امریکا برای حمایت عربستان سعودی


وزیر دفاع امریکا از نقش رهبری منطقوی عربستان سعودی در بازگردانیدن ثبات در شرق میانه تقدیر نمود.
وزیر دفاع امریکا از نقش رهبری منطقوی عربستان سعودی در بازگردانیدن ثبات در شرق میانه تقدیر نمود.

ایالات متحده تعهد نمود از تلاش های عربستان سعودی در مقابله با فعالیت های بی ثبات سازی منطقه حمایت می نماید.

جیم متیس وزیر دفاع ایالات متحده در جریات ملاقاتش با محمد بن سلمان همتای سعودی اش ومعاون ولیعهد عربستان سعودی در ریاض بر اهمیت همکاری و تقویت امنیت عربستان سعودی در جهت "تقویت دوبارۀ مقاومت عربستان سعودی در مقابل فتنه انگیزی های ایران" تأکید نمود.

متیس به خبرنگران گفت "ما این منطقه را ترک نمی کنیم، اما در عین زمان این به نفع ماست که ببینیم عربستان سعودی ، اردو، خدمات امنیتی و استخبارات قوتمند دارد". وی اوایل روز چهارشنبه با پادشاه عربستان سعودی نیز ملاقات نمود.

وزیر دفاع عربستان سعودی به همتای امریکایی اش گفت" ما به رهبری رئیس جمهور ترمپ ارزش بزرگی قایل هستیم".

وی همچنان گفت دو کشور بر" متوقف ساختن و مبارزه با تمام مشکلات در منطقه، چه جنگ علیۀ شبکه های دهشت افگنی است ویا هم فعالیت های شرارت آمیز ایران در جهت برهم زدن جهان" یکجا با هم کار مینمایند.

بدنبال ملاقا ت با مقامات عربستان سعودی، متیس به خبرنگاران از نقش رهبری منطقوی عربستان سعودی در بازگردانیدن ثبات در شرق میانه تقدیر نمود.

وزیر دفاع ایالات متحده همچنان گفت امریکا فعالیت های ایران را در تمامی منطقه ، از حمایت حزب الله گرفته تا کمک آنکشور به رژیم بشارالاسد نظارت می نماید.

وی گفت "به هر مشکلی که در منطقه نگاه میکنید شما ایران را در آنجا میابید".

جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، ماه گذشته نیز گفت که ایران هنوز هم منحیث صادر کنندۀ دهشت افگنی عمل می کند و هنوز هم فعالیت تندروان را تمویل می کند.

ایالات متحده از دیر زمان به این سو، ایران را متهم به حمایت از دهشت افگنی کرده است. مقامات امریکایی گفته اند که تهران از منازعۀ سوریه، عراق، و یمن حمایت کرده و گروه هایی مثل حزب الله لبنان را حمایت کرده است.

در عین زمان ادارۀ ترمپ می گوید که ارزیابی یی را آغاز کرده است تا معلوم گردد که آیا لغو تعزیرات بالای ایران به منافع امنیت ملی ایالات متحده بوده است یا خیر؟

از سوی دیگر ریکس تلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، طی نامه یی به پال راین، رئیس مجلس نمایندگان امریکا گفته است که ایران بر اساس توافق هسته ای که در سال ۲۰۱۵ میلادی صورت گرفت، عمل کرده است.

بر اساس توافق هسته ای با ایران، وزارت خارجۀ ایالات متحده باید در هر ۹۰ روز کانگرس امریکا را در مورد عملکرد برنامۀ هسته ای ایران آگاه کند.

آقای ترمپ در جریان مبارزات انتخاباتی اش برنامۀ هسته ای با ایران را "بدترین توافق تاریخ" توصیف کرد. آقای ترمپ حتی گفته بود زمانیکه به قصر سفید رسید ممکن این توافق را پاره کند.

توافق تاریخی میان ایران و شش قدرت عمدۀ جهان- ایالات متحده، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان- برنامه هسته ای تهران را محدود کرد و در عوض تعزیرات بین المللی که بر ایران وضع شده بود، لغو گردید.

گزارش: صدای امریکا

برگردان ویراستار: احد عزیززاده

XS
SM
MD
LG