لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به پاکستان نُه هیلیکوپتر جنگی می فروشد


هلیکوپترهای AH-1Z دارای قدرت حمل و پرتاب راکتهای ضد تانک و میزایل های هوا به هوا است.
هلیکوپترهای AH-1Z دارای قدرت حمل و پرتاب راکتهای ضد تانک و میزایل های هوا به هوا است.

وزارت دفاع ایالات متحده امریکا دستور ساختن نُه هیلیکوپتر جنگی نوع "بل AH-1Zوایپر"را داده است که قرار است بالای قوای نظامی پاکستان به فروش برسد.

در خبرنامۀ پنتاگون که روز دو شنبه نشر شد ارزش مجموعی این قرار داد ۱۷۰ میلیون دالر خوانده شده و قرار است هیلیکوپترهای یاد شده تا سپتامبر ۲۰۱۸ در دسترس پاکستان قرار گیرد.

چند روز پیشتر از این حکومت ایالات متحده تصمیم گرفت که هشت جت جنگی نوع اف ۱۶ را با وصف مخالفت شماری از قانونگذاران امریکایی و هند در اختیار ارتش پاکستان قرار دهد.

هیلیکوپترهای نوع AH-1Z دارای دو ماشین بوده و با قدرت پرواز به مسافۀ ۷۱۵ کیلومتر و سرعت اعظمی ۳۴۰ کیلومتر در ساعت، برای مقاصد جنگی به کار می رود. این هیلیکوپترها قدرت انداخت راکت های ضد تانک، ضد کشتی و میزایل های هوا به هوا را دارد.

وزارتهای دفاع و خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا درست یک سال پیش معاملۀ ۹۵۲ میلیون دالری فروش جنگ افزار نظامی را به پاکستان منظور کرد که ساختن این نُه هیلیکوپتر نیز بخشی از آن است.

انستیتیوت بین المللی مطالعات صلح مستقر در ستاکهلم در فبروری سال روان گزارش داد که پاکستان در رده بندی سال ۲۰۱۵ آن نهاد از رهگذر خریداری اسلحه در ردۀ دهم قرار داشت.

XS
SM
MD
LG