لینک های دسترسی

Breaking News

سرکوبی تورید کنندگان متقلب اموال به امریکا


وزیر تجارت ایالات متحده:  بر از بین بردن عدم تعادل در تجارت متمرکژ خواهیم بود.
وزیر تجارت ایالات متحده:  بر از بین بردن عدم تعادل در تجارت متمرکژ خواهیم بود.

روابط تجارتی قوی بین ایالات متحده و کشورهای جنوبشرق آسیا در حالی تحت شعاع قرار گرفته است که قرار است یک تحقیق امریکایی در مورد عدم تعادل تجارتی صورت گیرد.

حکومات این کشورها می گویند که تغییر آشکار در سیاست تجارتی امریکا باعث نگرانی واضطراب آنان شده است.

یک تحقیق ۹۰ روزه وزارت تجارت امریکا روی کشورهایی که با ایالات متحده روابط اقتصادی بیشتر دارند، به تعقیب حکم رئیس جمهور ترمپ صورت می گیرد که خواهان سرکوبی آنعده از وارد کنندگان خارجی گردیده که در کار شان تقلب می کنند.

رئیس جمهور ترمپ گفت که این تغییرات یک " برگشت تاریخی " در سیاست تجارتی امریکا خواهد بود.

والبورراس، وزیر تجارت ایالات متحده می گوید" در حالیکه آنان شاهد پیشرفت های خوب تجارتی در ماه های جنوری و فبروری بوده اند، برای از بین بردن عدم تعادل در تجارت نیز متمرکژ خواهیم بود. حکومت برای رسیدن تجارت آزاد وعادلانه، حراصت امریکایی های سخت پرکار ورشد اقتصادی مصمم است".

در میان اقتصادهای آسیایی که دونالد ترمپ به آنان اشاره کرده است، چین، جاپان، تایلند، کوریای جنوبی، مالیزیا، هند، تایوان، اندونیزیا و ویتنام شامل است.

تحلیلگران می گویند ممکن این غور وبررسی یک تغییر عمده در روابط تجارتی کشورهای آسیایی با ایالات متحده را در قبال داشته باشد.

کرستل تان، اقتصاددان از یک دفتراقتصادی مستقردرسنگاپور می گوید که تحقیقات تجارتی منجر به نگرانی ها و ابهامات در سراسر منطقه گردیده است.

وی به صدای امریکا گفت " مشکل است در این مقطع زمانی گفته شود که ایالات متحدۀ امریکا چه اقداماتی را می خواهد اتخاذ کند. به نظر می رسد کشورهایی مانند کوریای جنوبی و تایوان که احتمالا " کنترول کنندگان پول" یاد شده اند بیشتر عصبانی اند."

ایالات متحده امریکا تاکید دارد که کنترل کنندگان پول عمدأ به منظور افزایش صادرات خود نرخ پول رایج خود را در برابر دالر کمتر نگه می دارند

تان می گوید که کوریای جنوبی و تایوان به خاطرگریز از تحریم ها نیاز دارند تا بازارهای خود را به روی تولیدات بیشتر امریکایی باز کنند.

در اواخر سال۲۰۱۶ افزایش صادرات مالیزیا، اقتصاد آن کشور را تا ۴.۵ در صد رشد داد. این در حالست که ایالات متحدۀ امریکا بعد از چین و جاپان، سومین شریک تجارتی تایلند می باشد. در سال ۲۰۱۶ تجارت دوجانبه بین دو کشور به ۳۶،۵ میلیارد دالر که ۲۴،۴۹ میلیارد آن صادرات تایوان را در بر می گیرد گزارش شد.

واردات عمده ایالات متحده امریکا شامل ماشین آلات، لوازم برقی، کمیوتری و پرزه جات آن، محصولات رابری، سنگهای قیمتی و جواهرات می باشد.

گزارش: صدای امریکا

برگردان: رویا زمانی

XS
SM
MD
LG