لینک های دسترسی

Breaking News

آمادگی امریکا برای افزایش عملیات نظامی علیه داعش


اشتن کارتر وزیر دفاع ایالات متحده امریکا می گوید اداره رئیس جمهور اوباما برای افزایش عملیات نظامی علیه شورشیان گروه دولت اسلامی آمادگی می گیرد، به شمول حملات هوایی بیشتر و سنگین تر در سوریه.

آقای کارتر در برابر کمیته خدمات نظامی مجلس سنا از تغیر در مبارزه علیه شورشیان گروه دولت اسلامی یا داعش سخن گفت ، با توجه بیشتر به رقه ، جائیکه شورشیان گروه دولت اسلامی آنرا منحیث مرکز داعش در سوریه، و رمادی ، مرکز ولایت انبار، را در غرب عراق تعین کرده است. وزیر دفاع امریکا هدف مهم شکست داعش است" هدف عمده برای ما شکست داعش است."

اما چندین سناتور از اظهارات اشتن کارتر راضی نبودند. آنها می پرسیدند که چرا ایالات متحده برای بر کناری بشار الأسد از نیروی نظامی کار نگرفت.

سناتور لندزی گراهام ، جمهوریخواه از کارولاینای جنوبی، می گوید آقای کری سوریه را به روس ها و ایرانی ها می سپارد" چگونه می توانیم اسد را مجبور به ترک قدرت بسازیم؟ روسیه ، ایران و حزب الله برای وی می جنگند و ما هیچ کمکی به مردم سوریه نمی کنیم که وی را سرنگون سازند. شما می دانید که وقتی آقای کری به ژنیو می رود سوریه را به روس ها و ایرانی ها می سپارد."

در همین حال جنرال جوزف دنفورد قوماندان نیرو های نظامی ایالات متحده از توازن قوا به نفع اسد سخن گفت" فکر میکنم توازن نیرو ها در حال حاضر به نفع اسد است."

مجلس استماعیه اشتن کارتر در حالی صورت گرفت که روسیه عملیات هوایی را در سوریه انجام می دهد و می گوید حکومت سوریه را در شکست دادن داعش کمک می کند.

از جانب دیگر وزارت خارجه ایالات متحده روز سه شنبه گفت از ایران نیز دعوت به عمل آمد تا در مذاکرات روز جمعه در ویانا در مورد ختم بحران در سوریه ، و گفت و شنود در مورد دریافت یک چوکات کاری برای انتقال سیاسی در دمشق، اشتراک کند. جان کربی،سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت آقای کری گفتگو ها برای دریافت راه حل سیاسی را ترغیب می کند" وزیر خارجه می خواهد این نوع گفتگو و مذاکرات را در حالی ترغیب کند که ما برای دریافت راه حل آنچه یک وضعیت مشکل سیاسی در سوریه است، ادامه می دهیم، همچنان یک انتقال سیاسی که به حکومتداری خوب برای مردم سوریه بینجامد" آقای کربی گفت جان کری وزیر خارجه به ویانا سفر می کند و از آنجا به آسیای مرکزی می رود تا با همتاهانش در قرغزستان، ازبکستان, قزاقستان، تاجکستان و ترکمنستان ملاقات کند."

این در حالیست که استخبارات روسیه از افزایش خطر طالبان یا جنگجویان گروه دولت اسلامی در آسیای مرکزی هشدار داده اند .

الکساندر بورتینکف رئیس استخبارات روسیه به آژانس های خبررسانی روسی گفت توجه جنگجویان طالبان ، که بعضی شان به گروه دولت اسلامی بیعت کرده اند، در سرحد شمالی افغانستان خطر تجاوز و تاخت و تاز را قابل لمس می سازد.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG