لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال حملۀ امریکا بر شورشیان دولت اسلامی در سوریه


بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده
بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده

واشنگتن روز جمعه به انجام حملات بر اهداف شورشیان دولت اسلامی مستقر در سوریه اشاره کرد.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت که تا اکنون گزینه های نظامی به منظور حمله بر اهداف شورشیان دولت اسلامی فراتر از دو منطقه مهم در عراق، با رئیس جمهور اوباما در میان گذاشته نشده است.

اما معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده به صراحت بیان کرد که حمله بر نیروهای وابسته به دولت اسلامی در سوریه یک گزینه است - به ویژه پس از نشر نوار تصویری که در آن جنگجویان آن گروه، جیمز فولی، یک خبرنگار امریکایی را سر بریدند و تهدید به کشتن یک امریکایی دیگر کردند.

آقای رودز می گوید "به خاطر حفاظت جان امریکایان هر آنچه لازم باشد، انجام خواهیم داد و در قسمت کشته شدن وحشیانه جیمز فولی، عدالت تامین خواهد شد."

معاون مشاور امنیت ملی امریکا گفت که فعالانه در پی جستجوی راه های رسیدگی به این تهدید بوده، و "فعالیت های امریکا به مرز ها محدود نخواهد ماند."

آقای رودز اضافه کرد مانند گذشته "هرگاه تهدیدی علیه مبارزه با دهشت افگنی موجود باشد، در صورت لزوم مستقیماً برای مقابله با آن وارد عمل می شویم."

عملیات نظامی ایالات متحده علیه شورشیان دولت اسلامی تا اکنون نسبتاً محدود بوده است.

نیروهای امریکایی بیش از ۹۰ حملۀ هوایی را - به منظور حفاظت از ایزیدی های عراقی - بر اهداف تندروان وابسته به دولت اسلامی در عراق انجام داده و مواضع آنان را در اطراف بند موصل هدف قرار داده است.

جنگ در سوریه

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده اضافه کرد که عاملین حمله بر امریکایان در هیچ جایی محفوظ نخواهند بود و "این خط مشی قرار است مسیر برنامه ریزی ها طی روز های آینده را تعیین کند."

اقدام نظامی علیه شورشیان دولت اسلامی در سوریه، حتا اگر محدود به حملات هوایی باشد، بارک اوباما را یک گام به عقب خواهد کشاند.

رئیس جمهور امریکا یک سال پیش از تهدید به انجام حملات هوایی در سوریه، در واکنش به حملۀ سلاح کیمیایی علیه غیر نظامیان سوری عقب نشینی کرد.

گفته می شود نیروهای وفادار به بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه، در حملۀ سلاح کیمیایی علیه غیرنظامیان دست داشتند.

بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده طی یک سال اخیر، بار بار دخالت گسترده تر را در جنگ داخلی سه ساله سوریه رد کرد تا مبادا پای کشورش به درگیری کشانیده شود که هیچ پیامد روشن و مثبت به ایالات متحده ندارد.

گزارش: رویترز

ترجمه: میرویس رحمانی

XS
SM
MD
LG