لینک های دسترسی

Breaking News

کمپاین جدید اداره اوباما برای حمله بالای سوریه


اداره براک اوباما کمپاین رسانه ای خویش را برای متقاعد ساختن امریکایان به پیش می برد تا ضرورت سرزنش کردن رئیس جمهور سوریه در برابر استعمال مهلک اسلحه کمیایی را به همه تفهیم نماید.

یکی از مامورین حکومت امریکا دو روز قبل ازین که درین مورد رئیس جمهور خطابه خویش را به ملت امریکا ایراد کند و درحالیکه کانگرس درمورد تصویب استعمال قوه رای گیری میکند، صحبت هایی را با مطبوعات امریکا انجام داده است.


دینس مکدانو، رئیس دفتر قصر سفید در برنامه های مختلف تلویزیونهای امریکا عین پیغام را که در چینل تلویزیونی فاکس منعکس ساخت، ارایه نمود.

آقای مکدانو گفت: "اسد برضد مردمان خود از سلاح کیمیاوی کار گرفت. حالا این مربوط به کانگرس امریکا می باشد که جواب به این سوال را بدهد: دیکتاتوری که برضد مردم خود از سلاح کمیاوی کار گرفت و باعث مرگ صدها تن به شمول کودکان گردید ایا اینکار برای وی کدام عواقبی در قبال خواهد داشت یا خیر؟"

رئیس جمهور اوباما این قضیه را پیش کش کرد که به اساس آن یک اقدام نظامی محدود امریکا صورت می گیرد.

آقای اوباما این مطلب را در بیانه هفته وار خویش و بعد ازآن به روز دوشنبه در برخی از رسانه های امریکایی تکرار کرد.

تمام این مساعی اداره اوباما بروز سه شنبه برملا خواهد گردید و آن وقتی است که او خطابه ای را به عنوان ملت امریکا ایراد میکند.


مایک راجرز، یک سناتور جمهوری خواه ایالات متحده در حالی که به شبکه تلویزیونی سی بی اس سخن می گفت، در برابر این مساعی قصر سفید چنین گفت: "یکی از وظایف خیلی خطیری که در برابر ملت امریکا قرار دارد این است که منافع ایالات متحده امریکا و سطح دخالت امریکا در امور کشورهایی که مانند سوریه اند چگونه تامین شده می تواند. این یک مسئله مشکل آفرینی می باشد."

از روی نتایج همه پرسی که صورت گرفته است چنین وانمود می شود که اکثریت امریکایان مخالف هرنوع مداخله برضد سوریه می باشند.

تنها یک گروه کوچکی از جمهوری خواهان اند که به طرفداری از استعمال قوه برضد بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه اند. تا حال به خوبی معلوم نیست که ایا قطعنامه ای که بتواند استعمال قوه را برضد سوریه اجازه بدهد در مجلس نمایندگان و سنای امریکا که معلوم نیست عواقب آن چه خواهد بود، تصویب می شود یا نه.


در میان نا خرسندی برخی از اعضای کانگرس امریکا برضد استعمال قوه در سوریه یک مشکل دیگری نیز وجود دارد و آن اینکه عناصری در میان شورشیان در سوریه ممکن ازین اقدام امریکا مستفید شوند.

یکی از کسانی که برضد اقدام امریکا است سناتور جمهوری خواه راند پاول می باشد که از روابط تنگا تنگ شورشیان با اعضای القاعده پرده می بردارد.


پال می گوید: "هرگاه ما به سوریه برویم و در کنار شورشیان قرار بگیریم، ما در حقیقت در کنار القاعده ایستاده خواهیم شد."

اما یکی دیگر از سناتورهای جمهوری خواه تد کروز عین نظر را در پروگرام تلویزیونی ای بی سی ابراز کرد: "تنها جانی بودن بشارالاسد به این معنی نیست که مخالفین او نیز بهتر از او باشند."

آقای مک دانو، رئیس دفتر قصر سفید ازین سخن بر آشفته گردید وقتی شنید که قوای امریکایی متحدین دهشت افگنان می گردند.

وی گفت رئیس جمهور باراک اوباما نگران امنیت ملی امریکا می باشد نه نگران عواقب سیاسی که از رای گیری کانگرس برای استعمال قوه بروز خواهد کرد.

گزارش: مایکل بومن، خبرنگار صدای امریکا
ترجمه: عبدالواجد عادل
XS
SM
MD
LG