لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: اعتبار جهان در گروی پاسخ به سوریه است


باراک اوباما
باراک اوباما
رئیس جمهور ایالات متحده می گوید، اگر به حملات ادعا شدۀ کیمیایی حکومت سوریه بر شهروندانش پاسخ داده نشود، این اعتبار جامعۀ بین المللی است که در معرض تهدید قرار خواهد گرفت نه اعتبار وی.

باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده طی کنفرانس مطبوعاتی به این مفکوره ها واکنش نشان داد که اگر پیشنهاد حملۀ نظامی بر تسهیلات سوریه توسط کانگرس کشورش رد شود، اعتبار وی صدمه خواهد دید.

رئیس جمهور امریکا گفت "در قدم نخست من خطر قرمزی تعین نکردم. جهان خط قرمز تعین کرد."

آقای اوباما به این باور است که جهان زمانی خط قرمز تعیین می کند که حکومت ها به نمایندگی از ۹۸درصد نفوس جهان گفتند که استفادۀ سلاح کیمیایی شنیع بوده و با تصویب پیمانی، استفاده آن را حتی در زمانی که درگیر جنگ هم باشند، منع قرار دادند.

رئیس جمهور امریکا گفت، کانگرس که این پیمان را تصویب کرده است نیز مسئولیت کمک به رعایت کردن معیارهای جهانی را برضد استفاده از سلاح کیمیایی دارا می باشد.

باراک اوباما گفت"اعتبار من در معرض تهدید نیست. اعتبار جامعۀ بین المللی در معرض تهدید است. اعتبار امریکا و کانگرس در معرض تهدید قرار دارد به خاطریکه پنداشته می شود ما تنها در حرف ها پایبند معیارهای بین المللی استیم و در عمل پابند آن نمی باشیم."

تلاش اوباما به کسب حمایت

آقای اوباما به دنبال مجوز کانگرس ایالات متحده و حمایت جامعۀ بین المللی برای حملات محدود نظامی است که برای از کار انداختن توانمندی ادعا شدۀ سلاح کیمیایی سوریه طرح ریزی شده است.

رئیس جمهور امریکا بعد از دیدار از ستکهلم برای اشتراک در نشست جی ۲۰ به پیترسبورگ روسیه خواهد رفت. در روسیه، آقای اوباما خواهان حمایت جامعۀ بین المللی برای حمله بر سوریه خواهد شد.

جان بینر، عضو ارشد جمهوریخواهان و رئیس مجلس نمایندگان امریکا روز سه شنبه گفت که از درخواست آقای اوباما مبنی بر جواز حمله بر سوریه حمایت می کند.

اما جان مکین سناتور جمهوریخواه که روز دوشنبه از حملۀ نظامی امریکا بر سوریه پشتیبانی کرده بود، روز چهارشنبه اظهار داشت که از قطعنامۀ اخیر سنای امریکا "مبنی بر حملۀ محدود ایالات متحده بر سوریه" حمایت نمی کند.

کمیتۀ روابط خارجی سنای ایالات متحده زود تر از چهارشنبه می توانست فیصله کند.

این در حالی است که یک نظر سنجی تازۀ شبکۀ خبری "ای بی سی و واشنگتن پست" نشان می دهد ۵۹ درصد امریکایی ها با اقدام یکجانبۀ نظامی علیه سوریه مخالف اند.

گزارش کنت کلاین خبرنگار صدای امریکا
مترجم: قدیر مشرف
XS
SM
MD
LG