لینک های دسترسی

Breaking News

بزرگترین انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواهان


جهت در یافت نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر امسال، کاندیدان نیاز به پشتیبانی 1144 واحد انتخاباتی حزبی دارند. در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواهان روز سه شنبه، یک بر سوم تعداد واحدهای حزبی به رقابت گذاشته می شود.

این رقم بیشتر از تمامی اجتماعات میان حزبی و انتخابات مقدماتی قبلی جمهوریخواهان بوده است.

مت رامنی، یکی از داوطلبان نامزدی برای انتخابات، که در انتخابات مقدماتی پنج ایالت برنده شده است، آرزو دارد تا در این مبارزات خود را منحیث نامزد اجتناب ناپذیری عنوان کند. رامنی گفت: "به رای شما نیاز دارم... از خانه های تان بیرون برآمده و هر چند باریکه به شما اجازۀ رای دهی را می دهند، رای دهید. نی نی نی، تنها خود تان نی بلکه دوستان و همسایگان تان را نیز با خود گرفته و به رای دهی بروید."

ریک سنتورم، یکی دیگری از داوطلبان، تلاش دارد تا تحرکیتی را به دست آورد که باعث شد انتخابات سه ایالت را در ماه فبروری برنده شود.

رامنی و سنتورم هر دو روز دوشنبه در ایالت اوهایو به مبارزات انتخاباتی خویش پرداختند، جاییکه هر دو کاندید در رقابت نزدیکی قرار دارند. سنتورم به حمایت کنندگان خود گفت: "مردم اوهایو، شما همه می دانید که روز سه شنبه ارزش بزرگی در انتخابات خواهد داشت. اوهایو همواره بیشترین قیمت و ارزش را دارا بوده است، تفاوتی نمی کند که کدام انتخابات در حال حاضر جریان دارد. شما مردم در مرکز هر موضوعی قرار دارید...."

رای دهندگان روز سه شنبه در اوهایو به پای صندوق های رای خواهند رفت و داوطلبان حزب جمهوریخواه آرزو دارند تا پشتیبای 419 هیات جمهوریخواه را به دست آورند.

ایالت اوهایو که از رکود اقتصادی ایالات متحده به شکل بسیار خراب آن متاثر شده است، 66 نمایندۀ حزبی را دارا می باشد. اوهایو بازتاب دهندۀ رویۀ مردم ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری بوده و در سال روان اقتصاد موضوع کلیدی در دماغ تمامی رای دهندگان خواهد بود.

در شهرک سترودرز، رای دهندگان فکر می کنند که پیروزی می تواند از آن هریک رامنی ویا ریک سنتورم شود.

مبارزات مقدماتی انتخاباتی روز سه شنبه، جمهوریخواهان را در انتخاب نامزد شان برای مبارزه با بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده در انتخابات ماه نوامبر نزدیک تر می سازد.

در پهلوی ایالت اوهایو، ایالت های ویرجینیا، مسیچوستس، تنیسی، جیورجیا، آلاسکا، آیداهو، داکوتای شمالی، اوکلاهوما و ورمونت نیز شاهد برگزاری انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواهان خواهد بود.

مت رامنی در ایالت های ویرجینیا، ویرمونت و زادگاهش مسیچوستس از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و انتظار دارد تا در تنیسی نیز پیروزی را از آن خود کند، جاییکه با سنتورم در رقابت شدیدی قرار دارد.

در ایالت اوکلاهوما، ریک سنتورم سبقت دارد درحالیکه ران پاول انتظار دارد در ایالت آلاسکا پیروزی را به نام خود رقم زند.

نیویت گنگرچ، رئیس سابق مجلس نمایندگان در تلاش است تا بتواند دوباره در انتخابات حضور مثبتی به دست آورده و ایالت جیورجیا که زادگاهش می باشد، در صدر کاندید های حزب جمهوریخواهان قرار گیرد.

XS
SM
MD
LG