لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده به قربانیان کندز غرامت می پردازد


دوکتوران بدون سرحد خواستار تحقیق مستقلانۀ حملۀ هوایی بر شفاخانۀ کندز شده است
دوکتوران بدون سرحد خواستار تحقیق مستقلانۀ حملۀ هوایی بر شفاخانۀ کندز شده است

ایالات متحدۀ امریکا برای بازماندگان کشته شدگان و زخمی شدگان حملۀ هوایی اشتباهی که شفاخانۀ دوکتوران بدون سرحد را در شهر کندز هدف قرار داد، غرامت می پردازد.

پیتر کوک سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده در مورد مقدار این پول چیزی نگفته است، اما با نشر خبرنامه یی گفته است که برای غیرنظامیان آسیب دیده از این حمله و نیز برای ترمیم شفاخانۀ دوکتوران بدون مرز پول پرداخته خواهد شد.

سازمان فرانسه یی دوکتوران بدون سرحد گفته است که در حملۀ هوایی نظامیان امریکایی به تاریخ سوم اکتوبر سال روان بر ساختمان شفاخانۀ این نهاد در شهر کندز، ۲۲ نفر به شمول ۱۲ کارمند شفاخانه کشته شد و ده ها نفر دیگر زخمی شد.

سازمان دوکتوران بدون سرحد پس از این رویداد فعالیت خود را در کندز متوقف ساخت و با وصف پوزش طلبی باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده به خاطر این رویداد، بر انجام تحقیقات مستقلانۀ در این مورد تاکید کرد.

هم اکنون تحقیق مشترک از سوی ایالات متحده، ناتو و افغانستان در مورد این حمله در جریان است، اما سازمان دوکتوران بدون سرحد، رویداد کندز را جنایت جنگی خوانده و خواستار تحقیق آن بر اساس کنوانسیون ژنیو شده است.

کنوانسیون ژنیو مجموعۀ از میثاقها و پروتوکولهای جهانی است که نبردهای مسلحانه را به هدف حفاظت جان غیرنظامیانی که در جنگ دخیل نیستند، تنظیم می کند.

XS
SM
MD
LG