لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا ۳۰۰ سرباز تازه دم به هلمند می‌فرستد


آرشیف: ماموریت جنگی قوای امریکایی در افغانستان در سال ۲۰۱۴ میلادی خاتمه یافت
آرشیف: ماموریت جنگی قوای امریکایی در افغانستان در سال ۲۰۱۴ میلادی خاتمه یافت

مقامات نظامی ایالات متحده روز پنجشنبه گفتند که در چند هفتۀ آینده ۳۰۰ نیروی تازه دم بحری آن کشور را به ولایت نا آرام هلمند اعزام می کنند.

بل سلون، یک سخنگوی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان، به صدای امریکا گفت که استقرار این ۳۰۰ سرباز، بخشی از اقدامات و عملیات معمول قوای امریکایی در افغانستان است.

به گفتۀ آقای سلون، این نظامیان امریکایی جاگزین تقریباً همین تعداد سرباز دیگر می‌شود که تا حال سرگرم آموزش و مشاورت به قوای امنیتی و دفاعی افغان در هلمند بودند.

ماموریت جنگی قوای امریکایی در سال ۲۰۱۴ میلادی در افغانستان پایان یافت و از آن پس قوای امریکایی و ناتو ماموریت آموزش و مشاورت به قوای امنیتی و دفاعی افغان را در چارچوب ماموریت حمایت قاطع به پیش می‌برند.

در زمان حاضر حدود ۸۴۰۰ نظامی امریکایی در افغانستان مستقر است.

هلمند یکی از نا امن ترین ولایات افغانستان است که گروه طالبان بیشترین حملات شان را در آن ولایت راه اندازی کرده اند. بزرگترین کشتزارهای کوکنار در ولایت هلمند است که درآمد ناشی از آن بخشی از مصارف را برای شورشگری طالبان تمویل می کند.

پیش از این، جنرال جان نکلسن، قوماندان ماموریت حمایت قاطع در افغانستان گفته بود که جنگ افغانستان به بن بست رسیده و برای بیرون رفت از این حالت، به استقرار چندین هزار قوای بیشتر به افغانستان نیاز است.

پس از تقاضای جنرال نکلسن، هربرت ریموند مک ماستر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده، هفتۀ گذشته به افغانستان سفر کرد و در مورد وضعیت جنگی آن کشور با مقامات افغانستان صحبت کرد.

در حال حاضر، حکومت دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در حال بررسی استراتیژی امریکا در مورد جنگ افغانستان است.

در حالیکه قوماندان قوای امریکایی و ناتو مستقر افغانستان خواستار اعزام نظامیان بیشتر به این کشور گردیده، کابل تقاضای تجهیزات بیشتر کرده است.

تحلیلگران امریکایی می گویند که ایالات متحده هر دو گزینه را احتمالاً عملی خواهد کرد تا از طریق اعمال فشار، گروه طالبان را مجبور به مذاکره کند.

XS
SM
MD
LG