لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار ترمپ به رئیس پیشین ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا


اخراج رئیس اف بی آی امریکا توسط دونالدترمپ، روز جمعه وارد یک مرحلۀ جدید شد
اخراج رئیس اف بی آی امریکا توسط دونالدترمپ، روز جمعه وارد یک مرحلۀ جدید شد

رئیس جمهور ایالات متحده به رئیس سابق اف بی آی هشدار داده است که معلومات را به رسانه ها درز ندهد.

دونالد ترمپ در توییتی این ذهنیت را ایجاد کرده که نوار ضبط شدۀ از یکی از مکالماتشان ممکن است حاوی حقایق متفاوتی باشد.

آقای ترمپ در این تویت هشدار می دهد و می گوید: جیمز کومی قبل از صحبت با رسانه ها بهتر است امیدوار باشد که هیچ "نوار" از مکالمۀ ما موجود نباشد.

این اظهارات رئیس جمهور ترمپ در تویتر در حالی بیان می شود که پس از ظهر روز جمعه، سخنگوی قصرسفید نخواست پاسخ بدهد که آیا مکالمات رئیس جمهور ترمپ در دفتر کاری اش یا هم صحبت هایش با مهمانان در جریان ضیافت شام در قصرسفید ثبت می شود یا خیر.

از جانب دیگر، اکنون دموکرات های ارشد کانگرس امریکا خواهان ارایۀ آنچه اند که آقای ترمپ ادعا می کند ضبط مکالمات وی با کومی، رئیس پیشین ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا است.

رئیس جمهور ترمپ در یک تویت دیگر گفته است که شاید نشست های خبری دولت اش را لغو کند.

آقای ترمپ نگاشته است "در جایگاه یک رئیس‌جمهور بسیار فعال، با اتفاق های زیادی که می‌افتد، ممکن نیست که نمایندگان دولت من وقتی پشت تریبون می‌ایستند با دقت کامل صحبت کنند."

دونالدترمپ نگاشته است که شاید "بهترین کار این است که همۀ نشست‌های خبری را تعطیل کنیم و پاسخ‌های مکتوب را به خاطر دقت، تحویل خبرنگاران دهیم."

پیش از آن نیویارک تایمز گزارش داد که رئیس جمهور ترمپ، رئیس پیشین ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا را در ماه جنوری به قصرسفید فراخوانده از وی خواسته بود تا "وفاداری خود را" به رئیس جهمور تعهد کند.

نیویارک تایمز می نگارد که جمیز کومی از دادن همچو تعهدی سرباز زده اما در عوض به آقای ترمپ گفته بود که همواره با وی "راستکار و امین" خواهد بود.

رئیس جمهور ترمپ روز سه شنبه کومی را از سمت ریاست ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا برکنار کرد.

اما دونالدترمپ، در یک مصاحبه با شبکۀ خبری فاکس گفته است که وی همچو تقاضای را از کومی نکرده است.

برکناری جیمز کومی که در رأس تحقیقات در بارۀ دخالت روسیه در تبانی با ستاد انتخاباتی آقای ترمپ در اتنخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ قرار داشت، واکنش های مخالفین سیاسی رئیس جمهور و حتی برخی از اعضای حزب جمهوریخواه را نیز برانگیخته است.

XS
SM
MD
LG