لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما اقدمات نظامی علیه روسیه را رد کرد


بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده
بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده

رئیس جمهور ایالات متحده اقدامات نظامی امریکا را برای توقف حمایت روزافزون روسیه از خشونت ها در اوکراین رد کرد، اما گفت که واشنتگن قاطعانه در کنار متحدین غربی خود برای مقابله با بحران اوکراین ایستاده است.

بارک اوباما عصر پنجشنبه، چیزی نمانده بود که اقدامات اخیر نظامی روسیه در شرق اوکراین را یک تهاجم بخواند.

آقای اوباما گفت که از هفته ها به اینسو مسکو "عمداً و بار بار" تمامیت ارضی اوکراین را نقض کرده و هشدار داد که مسکو به احتمال زیاد با تعزیرات تازۀ اقتصادی از سوی غرب مواجه خواهد شد.

اما رئیس جمهور اوباما رویارویی نظامی میان روسیه و امریکا را رد کرد. او گفت که فعالیت های روسیه در اوکراین متحمل پیامد ها و هزینه های بیشتر خواهد شد.

رئیس جمهور اوباما همچنان گفت که با انگلا مرکل، صدراعظم آلمان در بارۀ اوضاع اوکراین صحبت کرده و هر دو توافق کردند که روسیه باید پیامد های اقدامات خود را ببیند.

آقای اوباما گفت " خشونت ها توسط روسیه دامن زده می شود. جدایی طلبان توسط روسیه آموزش دیده، مسلح شده و تمویل می گردند."

صدراعظم آلمان، پس از آنکه رئیس جمهور اوکراین از عبور دو قطار تانک و وسایط روسی در شرق اوکراین خبر داد، روسیه را به وضع تعزیرات بیشتر هشدار داد.

انگلا مرکل گفت"همواره واضح ساخته ایم که اگر اقدامات بیشتر تحریک آمیز وجود داشته باشد باید روی وضع تعزیرات بیشتر صحبت کنیم."

صدراعظم آلمان بر حل دیپلوماتیک مسایل تاکید ورزیده گفت که این امر همواره در اولویت قرار داشته است.

بعداً قصرسفید نیز با نشر اعلامیه یی خاطر نشان کرد که هر دو رهبر تصریح کردند که در راستای حل دیپلوماتیک اوضاع همکاری می کنند.

اظهارات آقای اوباما، فقط چند ساعت پس از آن صورت گرفت که پترو پروشینکو، همتای اوکراینی وی گفت که سربازان روسی و وسایط زرهی آنان سرحد شرقی اوکراین را عبور کرده و شهرک ساحلی نوفازوفسک را محاصره کرده اند.

مقامات وزارت دفاع اوکراین گفتند که وسایط زرهی روسی شهرک و چندین قریۀ اطراف آن را نیز محاصره کرده است.

روسیه ادعا های اوکراین را رد کرده جنگجویان در آن منطقه را "رضاکاران روسی" عنوان کرده است.

ناتو گفت که کم از کم هزار سرباز روسی در اوکراین حضور دارد و پس از آن تصاویر را که به گفتۀ ناتو توسط ستلایت گرفته شده به نشر سپرد که نشاندهندۀ رفت و آمد توپخانه های خود رو روسی در هفتۀ گذشته می باشد.

این مطلب بااستفاده از آژانس اسوشیتدپرس، رویترز و صدای امریکا تهیه شده است.

XS
SM
MD
LG