لینک های دسترسی

Breaking News

تسلیحات روسی در دسترس جدایی طلبان اوکراینی


جدایی طلبان اوکراین به سلاح ثقیل دست یافته اند
جدایی طلبان اوکراین به سلاح ثقیل دست یافته اند

مقامات نظامی غربی پیرامون افرایش تسلیحات ثقیل و پیشرفته در دسترس جدایی طلبان طرفدار روسیه در اوکراین، هشداریه های تازه را صادر کرده اند.

ستیف وارین، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده میگوید که جدایی طلبان اوکراینی اکنون تسلیحات ثقیل در دسترس دارند.

او میگوید:"این یک انکشاف است که تسلیحات ثقیل و پیشرفته در آن شامل است... به ویژه ما شاهد فیر های هاوان و توپخانه بوده ایم."

سنیف وارین می افزاید که این روند به شکل گسترده متفاوت تر از تقاضا های علنی مسکو برای صلح و ثبات در آن کشور است.

او علاوه میکند:" عمل آنان گفته های شان را حمایت نمیکند. اقدامات آنان شامل افزایش عساکر در مرز با اوکراین، جریان دادن تسلیحات ثقیل به آنسوی مرز و حمایت نیروهای غیر منظم و جدایی طلبان در اوکراین است."

نگرانی ایالات متحده

مقامات ارشد ایالات متحده در مورد تاثیرات مرگبار تسلیحات روسی نگرانی های جدی تری را اظهار داشته میگویند که یک طیارۀ ترانسپورتی اوکراینی به تاریخ ۱۴ جولای که در ارتفاع شش هزار متر پرواز داشت، سقوط داده شد.

از پایان ماه می به این سو، دو طیاره و دو هلیکوپتر دیگر اوکراینی نیز سقوط داده شده است و برخی از آنها توسط راکت های زمین به هوا هدف قرار داده شده است.

بوریس زلبرمن، از بنیاد امور دفاعی و دموکراسی میگوید که استخبارات روسیه در این جنگ شامل است.

او میگوید:"در جنگ به افراد آموزش دیده نیاز است و در دونتیسک نیروهای غیر منظم نظامی وجود دارد که کارمندان پیشین استخبارات روسی و استخبارات نظامی آن کشور است."

سین اوکونور، تحلیلگر امور در گروه تحلیلگران دفاعی جینس میگوید که یک واقعۀ تازه ثابت میسازد که نیروهای زمینی اوکراینی درشرق آن کشور با تسلیحات پیشرفته تر مورد حمله قرار گرفته اند.

او می افزاید:"این سیستم تورنیدو(دستگاه پرتاب راکت) بود و اساساً این یک سیستم انکشاف یافته است که چندین راکت را همزمان شلیک میکند و در کنار آن تسلیحات حمایوی توپخانه نیز وجود داشت."

اکونور میگوید که دستگاه پرتاب راکت تورنیدو، بُرد کافی دارد و حتی میتواند از داخل روسیه، شرق اوکراین را هدف قرار دهد.

اردوی اوکراین از متحدین غربی خویش خواستار کمک بیشتر شده است اما تا حال ایالات متحده و ناتو به شکل محدود کمک های غیر مهلک را به آن کشور فراهم کرده اند.

XS
SM
MD
LG