لینک های دسترسی

Breaking News

پوزنر: اهمیت نتایج انتخابات افغانستان را درک می کنیم


وزارت خارجۀ ایالات متحده اعلام داشت که با درک اهمیت نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، امریکا در برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه آن کشور را کمک خواهد کرد.

مایکل پوزنر، معین وزارت خارجۀ ایالات متحده در امور دموکراسی و حاکمیت قانون در کابل به خبرنگاران گفت که مردم افغانستان خواهان برگزری انتخابات شفاف، فراگیر و آزاد اند و امریکا این موضوع را درک می کند.

انتخابات منصفانه، مسئولیت همه

این مقام ارشد وزارت خارجۀ ایالات متحده که برای صحبت با نمایندگان جامعۀ مدنی و حکومت به افغانستان سفر کرده، افزود "انتخابات با اعتبار و مطمئین مسئولیت مشترک یک جامعه دموکراتیک، نهاد های انتخاباتی، حکومت، احزاب سیاسی، رسانه ها، جامعه مدنی و شهروندان است."

آقای پوزنر حمایت واشنگتن را از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلان کرد. او افزود که مردم در صحبت با وی روی انتصاب یک رئیس جدید به کمیسیون مستقل انتخابات نیز تاکید دارند.
معاون وزارت خارجۀ ایالات متحده می گوید که در جریان سه روز اقامت اش در کابل و جلال آباد با مقامات حکومتی، اعضای جامعه مدنی به شمول علمایی دینی ، فعالین حقوق بشر، خبرنگاران و حقوق دانان مذاکرات مفصل و سود مند در این راستا داشته است.

حقوق بشر، امنیت و انتخابات آزاد

او می گوید که در کنار بهبود و پیشرفت های که در عرصه امنیتی و انکشاف نیروهای امنیتی افغان به وجود آمده، در سه مورد مشخص هنوز هم نگرانی های وجود دارد مسایل حقوق بشر، دموکراسی و انتخابات می باشد.

معین وزارت خارجۀ ایالات متحده در کابل گفت که مقامات امریکایی در رابطه به روند صلح می اندیشند و می خواهند اطمینان داشته باشند که روند جامع باشد، مشور های زنان و سایر نمایندگان جامعۀ مدنی در نظر گرفته شود.

آقای پوزنر همچنان اطمینان داد که مبارزه با خشونت علیه زنان به عنوان یک اولویت در صدر برنامه های امریکا قرار دارد. او گفت که جان کری، وزیر خارجه جدید امریکا نیز به مبارزه علیه خشونت در برابر زن متعهد می باشد.
XS
SM
MD
LG