لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا ۱۵ سال پس از حملات یازدهم سپتمبر


اوباما میگوید ارزش های بنیادین امریکاییان، تغییر نکرده است
اوباما میگوید ارزش های بنیادین امریکاییان، تغییر نکرده است

ایالات متحدۀ امریکا از پانزدهمین سالروز واقعۀ تروریستی ۱۱ سپتمبر، یادبود به عمل می آرد.

درست پانزده سال قبل از امروز، دهشت افگنان وابسته به شبکۀ القاعده، چهار طیارۀ مسافربری را ربودند و از آن به حیث اسلحۀ حمله بر امریکا کار گرفتند. آنان دو طیاره را بر برج های دوگانۀ مرکز تجارت جهانی در شهر نیویارک، یکی را بر پنتاگون (تعمیر وزارت دفاع ایالات متحده) در حومۀ شهر واشنگتن، و یکی را نیز بر یک ساحۀ روستایی ایالت پنسلوانیا تصادم دادند، که در این حملات جمعاً حدود ۳۰۰۰ نفر کشته شدند.

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امروز سر ساعت ۸:۴۸ صبح، یعنی درست زمانی که تروریست ها نخستین طیارۀ ربوده شده را به برج های دوگانۀ نیویارک تصادم داده بودند، در قصر سفید، یک لحظه سکوت اختیار کرد. آقای اوباما سپس به پنتاگون رفت و در مراسم یادبودی که به مناسبت یازدهم سپتمبر برپا شده، سخنرانی نمود.

رئیس جمهور اوباما گفت که مردم امریکا هرگز آن سه هزار نفری را که در حملات یازدهم سپتمبر با بیرحمی کشته شدند، فراموش نخواهند کرد، و افزود که دهشت افگنان "هرگز قادر نخواهند شد که ملت بزرگ و نیرومندی مثل امریکا را، شکست دهند".

آقای اوباما ضمناً تنوع در ترکیب نفوس ایالات متحده را که متشکل از همۀ نژاد ها و مذاهب میباشد، ستود و آن را "یکی از عمده ترین توانایی های" کشورش عنوان کرد.

بارک اوباما، که دورۀ ریاست اش تا چند ماه دیگر پایان می یابد، برای واپسین بار منحیث رئیس جمهور ایالات متحده، یاد قربانیان یازدهم سپتمبر را گرامی داشت.

ادای احترام به بنای یادبود قربانیان یازدهم سپتمبر در نیویارک
ادای احترام به بنای یادبود قربانیان یازدهم سپتمبر در نیویارک

تعلیق مبارزات انتخاباتی

هیلری کلنتن نامزد دموکرات و دونالد ترمپ نامزد جمهوریخواه مقام ریاست جمهوری، امروز مبارزات انتخاباتی شان را به خاطر پانزدهمین سالروز واقعات یازدهم سپتمبر به تعلیق در آورده و هر دو، در محل برج های دوگانۀ نیویارک، یاد قربانیان آن حملۀ تاریخی را تازه کردند.

در مراسمی که به همین مناسبت در شهر نیویارک و در محل قبلی برج های دوگانه برگزار گردید، مثل سال های گذشته، قرائت نام هریک از ۲۹۸۳ قربانی یازدهم سپتمبر توأم با یک موسیقی غم انگیز آغاز یافت. اقارب و بازماندگان قربانیان این حملات نیز در این مراسم اشتراک ورزیدند.

همچنان در نظر است که شام امروز، به یاد دو آسمان خراش فروافتادۀ سابق، ذریعۀ چراغ های عظیم دو ستون نور به سمت آسمان تابانده شوند.

XS
SM
MD
LG