لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا مصارف نظامی اش را به طور کم سابقه افزایش میدهد


مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، میگوید که مصارف نظامی امریکا در تناسب به ده سال گذشته، افزایش خواهد یافت و اردوی این کشور مجدداً تقویت خواهد شد.

آقای پنس دیروز در حالی که خبر کشته شدن سه سرباز امریکایی در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار در افغانستان را تصدیق کرد، گفت که اردوی ایالات متحده، برضد داعش در مبارزه بوده و این گروه در حال گریز است.

آقای پنس در اشاره به افزایش مصارف نظامی گفت که "بودجه ای را که رئیس جمهور ترمپ به کانگرس برای سال آینده پیشنهاد کرده، بزرگترین افزایش از زمان اداره رئیس جمهور رونالد ریگن در مصارف نظامی را در بردارد."

معاون رئیس جمهور ترمپ افزود که نبرد علیه داعش در ساحات تحت نفوذ آن گروه، بر وفق مراد نیرو های امریکایی به پیش رفته و داعش در حال گریز است.

داعش به شمول عراق و سوریه و پاکستان در افغانستان نیز دست به اعمال دهشت افگنانه میزند. نیروهای افغان در شرق آن کشور با دهشت افگنان داعش درگیر جنگ اند.

اما ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به روز جمعه در کنفرانس شانگای وضعیت کنونی در افغانستان را ناشی از عدم همکاری های موثر بین المللی خواند.

پوتین، "عدم همکاری مؤثر بین المللی" را خللی در راه بهبود اوضاع در افغانستان توصیف کرد و گفت که در طول پانزده سال اخیر، عملیات ناتو و امریکا علیه طالبان در افغانستان، "اوضاع سیاسی و نظامی" در آن کشور را بهتر نساخته بلکه این اوضاع به گفتۀ او "بدتر شده است".

از سوی دیگر، یک سخنگوی قصر سفید گفته که رئیس جمهور ترمپ وضعیت جاری در افغانستان را تحت نظر دارد.

دونالد ترمپ روز جمعه، در حالی که میزبان رئیس جمهور رومانیا در قصر سفید بود، به دهشت افگنی و کشور های حامی دهشت افگنی اشاره کرد.

او از تمام کشور ها خواست تا به طور فوری، حمایت از دهشت افگنی را توقف دهند و افزود که "من از کشور های دیگر نام نمی برم، ما هنوز مشکل را حل نکرده ایم اما حل می کنیم، گزینۀ دیگر نداریم."

XS
SM
MD
LG