لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا در مورد سوریه، دو گزینه را برای روسیه پیشنهاد میکند


ریکس تیلرسن وزیر خارجۀ ایالات متحده میگوید روسیه باید از دو گزینه یکی را انتخاب کند: یا این که با ایالات متحده و کشور های همفکر بپیوندد، یا از بشار الاسد رئیس جمهور سوریه و گروه شورشی حزب الله ایران حمایت کند.

آقای تیلرسن بعد از ختم جلسات دو روزه کشور های صنعتی جهان یا G-7 در ایتالیا به سمت مسکو پرواز نمود تا موضوع سوریه را رو در رو با مقام های روسیه مورد بحث قرار دهد.

وزیر خارجه ایالات متحده در ملاقات امروز کشور های صنعتی جهان یا جی هفت در ایتالیا پیشنهاد نمود که طریق حل غیر نظامی و بدون خشونت باید برای حل بحران سوریه در نظر گرفته شود.

سگمار گبرییل وزیر خارجه جرمنی مذاکرات جی هفت را مفید ارزیابی نموده و حل معضله سوریه را از طریق یک روند سیاسی ممکن دانست. او افزود: "توافقات زیادی موجود بود که ما باید با استفاده از فرصت داخل یک روند سیاسی شویم که باعث ختم جنگ داخلی در سوریه گردد، افزایش خشونت ها باید توقف گردد، و شرایطی که برای رسیدن به این هدف لازم است باید بر آورده گردد."

ریکس تیلرسن وزیر خارجه ایالات متحده پس از اشتراک در جلسه جی هفت و قبل از پروازش بسوی مسکو، هنگام اشتراک در مراسم یادبود از قتل عام مردم توسط نازی های جرمنی در سال ۱۹۴۴، گفت:"ما بار دیگر تعهد کردیم تا کسانی را که بی گناهان را در هرجای دنیا می کشند پاسخگو بدانیم."

آقای تیلرسن روسیه را متهم به ناکامی در جلوگیری از حمله کیمیایی نموده و آنکشور را ترغیب کرد تا در مورد حمایتش از بشار الأسد رئیس جمهور سوریه غور مجدد کند.

ولی برخی تحلیل گران بر این نظر اند که حال برای روسیه بسیار دشوار است تا موضع اش را در قبال سوریه متحول بسازد، زیرا به زعم آنان، هر گونه تغییر اکنون میتواند این گونه تعبیر شود که گویا تحت فشار ایالات متحده صورت گرفته است.

دمشق و حامیان روسی ان استفاده از هر گونه سلاح کیماویی را رد میکنند و ایالات متحده را به تخویف متهم میسازند ولی ایالات متحده تاکید میکند که رژیم اسد از سلاح کیمیاویی استفاده کرده است.

XS
SM
MD
LG