لینک های دسترسی

Breaking News

تجلیل از دو صد و چهلمین سالروز استقلال امریکا


ایالات متحده امروز دوشنبه از دو صد و چهلمین سالروز استقلال این کشور از بریتانیا در یک روز رخصتی ملی، با گردهمایی های فرهنگی و تفریحی، رسم گذشت و آتش بازی در سراسر کشور تجلیل می کنند.

بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده میزبان شماری از خانواده های نظامیان است و باهم در قصر سفید در محفل کباب خوری و کنسرت موسیقی شرکت می کنند.

اعلامیه استقلال امریکا توسط توماس جفرسن نوشته شد و در چهارم جولای سال ۱۷۷۶ میلادی توسط کانگرس به تصویب رسید.

در این اعلامیه تاکید شده است که همه انسانها مساوی خلق می شوند و دارای حقوق غیر قابل سلب استند از جمله حق زندگی، حق آزادی ،حق شاد بودن و شادی کردن.

بخش عمده پيام اين هفتۀ رئيس جمهوری امريکا نیز به مناسبت فرا رسيدن چهارم جولای یعنی، روز استقلال امريکا از بريتانيا اختصاص یافت و آقای اوباما به مناسبت جشن استقلال امریکا، از طریق نشر یک پیام ویدیویی از نظاميان امريکا و خانواده های آنان ستایش کرده است.

هفته گذشته ميشل اوباما بانوی اول و جيل بايدن، همسر معاون رياست جمهوری امريکا در آستانۀ برگزاری جشن استقلال ایالات متحده اعلام کردند که پس از این هر یک از ۵۰ ايالت امريکا گواهينامه یا تصدیق کار همسران نظاميان امريکا را به رسميت می شناسند.

پيام امسال باراک اوباما رئيس جمهوری به مناسبت چهارم جولای با اعلام اين خبر و بشارت زندگی و آينده ی بهتر برای نظاميان ايالات متحده همراه بود.

اوباما گفت "در پنج سال گذشته، ميشل و دکتر جيل بايدن وقت خود را بر تحقق خواست نظاميان امريکا گذاشتند، سعی کرده اند کاری کنند تا همسران بيش از يک ميليون نفر از نظاميان سابق و در حال خدمت در بخش های مختلف شاغل شوند تا از اين طريق بتوانند به کاهش تعداد کهنه سربازان بی خانمان در امريکا کمک کنند."

از آنجا که در امريکا قوانين هر ايالت برای صدور گواهينامه با ايالات ديگر فرق دارد، گاه اين افراد مجبور می شوند در هر ايالت محل انتقال همسرانشان در يک روند دشوار و پر هزينه از نو تقاضای گواهينامه کنند.

به تعقیب اعلام استقلال امریکا از بریتانیا، جنگ که معروف به جنگ انقلابی بود، آغاز گردید و بالاخره، در سال ۱۷۸۳ میلادی، معاهده پاریس، به صورت رسمی ایالات متحده را به حیث کشور مستقل و دارای حاکمیت به رسمیت شناخت.

XS
SM
MD
LG