لینک های دسترسی

Breaking News

عمر صمد: آمادگی برای گزینه صفر، جدی نیست


عمر صمد، دیپلومات پیشین افغانستان
عمر صمد، دیپلومات پیشین افغانستان

عمر صمد، دیپلومات پیشن افغانستان که در حال حاضر یکی از تحلیل گران ارشد در نهاد نیو امریکا میباشد میگوید آمادگی احتمالی امریکا برای خروج کامل از افغانستان را نباید جدی گرفت.

وزارت دفاع ایالات متحده امریکا اعلان نموده است که بر اساس دستور رئیس جمهور باراک اوباما برای گزینۀ خروج کامل نظامیان امریکایی از افغانستان تا آخر سال ۲۰۱۴، آمادگی می گیرد.

وزارت دفاع ایالات متحده در پی گفت و شنود تلیفونی رئیس جمهور اوباما با حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان که برای گزینۀ نگهداشت هزاران نظامی امریکا در افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ نیز آمادگی می گیرد.

براساس یک خبرنامه ی قصر سفید، رئیس جمهور اوباما به همتای افغان اش گفته است که در صورت عدم امضای موافقتنامه امنیتی دوجانبه میان کابل و واشنگتن، گزینه یی جز بیرون نمودن تمام نظامیان امریکایی از افغانستان وجود نخواهد داشت.

عمر صمد، دیپلومات پیشین افغانستان و اکنون تحلیلگر ارشد در نهاد نیو امریکا می گوید که آمادگی احتمالی امریکا برای خروج کامل از افغانستان را نباید جدی گرفت.

آقای صمد در گفتگوی ویژه با صدای امریکا ابراز نظر کرد که از اعلامیه قصر سفید می توان برداشت کرد که ایالات متحده به امضای این توافقنامه با رئیس جمهور کنونی افغانستان و نیز در صورتیکه شرایط اجازه بدهد با حکومت آینده افغانستان آماده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:13:34 0:00
لینک دانلود
  • 16x9 Image

    ژیلا سمیعی - واشنگتن

    گوینده، مجری و تهیه کننده پیشین در رادیو کابل که بیشتر از ده سال است در بخش دری رادیو آشنا صدای امریکا، ایفای وظیفه می کند.

XS
SM
MD
LG