لینک های دسترسی

Breaking News

آسیب پذیری میدان های هوایی امریکا


خط تفتیش در میدان های هوایی
خط تفتیش در میدان های هوایی

دفتر مفتش عمومی حکومت ایالات متحده گزارشی را در ارتباط به شیوه های استخدام در اداره امنیت حمل و نقل امریکا یا (TSA) به نشر رسانیده و خالیگاه های عمده ای را که میتواند خطر برای امنیت خطوط مسافر بری هوایی در امریکا باشد، برجسته ساخته است.

تفتیش اخیر از اداره امنیت حمل و نقل امریکا نشان می دهد که این اداره با وجود داشتن روند چند مرحله ای در بررسی درخواست دهننده گان کار، در شناسایی ۷۳ کارمند که با دهشت افگنی ارتباط داشتند، ناکام شده بود. دفتر مفتش عمومی میگوید یکی از دلایل این ناکامی، عدم دسترسی TSA به فهرست مظنونین به دهشت افگنی میباشد.

در عین حال دفتر مفتش عمومی حکومت امریکا می گوید هزاران سندی که در این تفتیش استفاده شد، یا تکمیل نبود و یا اطلاعات نادرست در آن درج شده بود.

این گزارش در حالی منتشر میشود که چند روز قبل یک گزارش داخلی TSA نشان داد که کارمندان امنیتی در میدان های هوایی که مسافرین و بکس های آنها از نظر شان می گذرد در شناسایی مواد انفجاری و سلاح جعلی که مامورین خفیه فدرال برای آزمایش آنها با خود حمل می کردند، ناکام شده اند.

جان رووت، رئیس دفتر مفتش عمومی وزارت امنیت ملی امریکا در یک مجلس استماعیه کمیته امنیت ملی سنای ایالات متحده گفت که دفتر او عمیقاً در مورد قابلیت های اداره امنیت حمل و نقل امریکا برای انجام کارشان نگران است.

آقای رووت گفت، از سال ۲۰۰۴ تا به حال، ما بیش از ۱۱۵ گزارش از تفتیش های خود را در ارتباط به TSA منتشر کرده اند. به صد ها پیشنهاد را برای موثریت و کارایی این اداره به آنها ارائه داده اند. بار ها یک سلسله عملیات پنهانی را برای نفوذ در سیستم برای آزمایش توانایی TSA انجام داده اند تا دیده شود که چگونه از آوردن مواد منفجره و وسایل شبیه سلاح در نقاط تفتیش، جلوگیری میکنند. رئیس دفتر مفتش عمومی وزارت امنیت ملی امریکا همچنان گفت آزمایش کرده اند که چگونه میتوانند به ساحات ممنوعه میدان های هوایی از طرق مختلف داخل شوند. او گفت در این آزمایشات آسیب پذیری های را که علت آن هم کارمندان و هم مشکلات تکنولوژی بود، شناسایی شده است.

به تعقیب نشر این گزارش ها، جیه جانسون، وزیر امنیت ملی امریکا، مقررات جدید را برای بهبود مراقبت های امنیتی در میدان های هوایی اعلام کرد.

اداره امنیت حمل و نقل امریکا به تعقیب حملات ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۰۱ بر امریکا ایجاد شد. در این حملات دهشت افگنان با استفاده از طیاره های مسافر بری شهر های نیویارک و واشنگتن را هدف قرار دادند.

اینکه حمل و نقل هوایی در امریکا هنوز هم آسیب پذیر است برای مردم و قانون گذاران امریکایی هشدار دهننده میباشد.

ران جانسون، رئیس کمیته امنیت ملی مجلس سنای امریکا میگوید روزانه نزدیک به ۶۶۰ ملیون نفر از زیر نظر مامورین TSA میگذرد و این یک خطر بسیار بزرگ است.

این در حالیست که به گفته یک مامور امنیتی، طیاره ها هم با پنهان بودن مواد انفجاری در بکس های زیر طیاره و یا داخل مواد خوراکی در خطر قرار دارد. رابرت مک لین که معمولاً برای حفاظت مسافرین در پرواز ها میباشد میگوید که هر گروه دهشت افگن میتواند اگر بخواهد به آسانی بم های کوچک را داخل طیاره ها ساخته و در ارتفاع بلند انفجار دهد.

گزارش صدای امریکا

برگردان؛ ژیلا سمیعی

XS
SM
MD
LG