لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش فشار دموکرات ها بر سندرز برای خروج از رقابت با کلنتن


سناتور برنی ساندرز
سناتور برنی ساندرز

رهبران حزب دموکرات امریکا بر برنی سندرز یکی از کاندیدان این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آینده فشار آورده اند تا به کارزار انتخاباتی خود در برابر هلری کلنتن پایان بخشد. دموکرات ها می گویند نگران اند که ادامه حضور او به تلاش های که برای شکست دادن دونالد ترامپ نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه جریان دارد، صدمه بزند.

به گزارش اسوشیتدپرس، نگرانی های جدید در پی پیروزی های اخیر سندرز بر کلنتن در انتخابات مقدماتی در ایالت های ایندیانا و ویرجینیای غربی بروز کرده است . در حالی که این پیروزی ها انگیزه بیشتری به طرفداران ساندرز در پیشاپیش انتخابات مقدماتی در ایالت های کنتاکی و اوریگن داده است، اما در اخذ تعداد آرای نمایندگان حزبی که در مورد نامزد نهایی حزب تصمیم خواهند گرفت، برای او کمکی نخواهد کرد.

خانم کلنتن، همکاران و طرفدارانش تاکنون در برابر پیشنهادهای درخواست از سندرز برای خروج از رقابت ها پایداری کرده اند، اما حال که ترامپ در آستانه اعلام به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه قرار گرفته است، آنان نگران اند که مبادا ترامپ از تصمیم سندرز برای باقی ماندن در رقابت، با ادامه حملات و تلاش برای جلب نظر رای دهندگان مستقل، که از سناتور ورمونت حمایت می کنند، بهره برداری کند.

هلیری کلنتن در یکی از اجتماعات انتخاباتی
هلیری کلنتن در یکی از اجتماعات انتخاباتی

استیو اسراییل، نماینده دموکرات ایالت نیویورک در مجلس نمایندگان ایالات متحده که یکی از حامیان هلری کلنتن است گفت امیدوار است برنی سندرز درک کند که حزب نیاز دارد هرچه زودتر وضعیت خود را تحکیم کند. اما سندرز می گوید تصمیمی برای این کار ندارد. " در حالیکه هنوز نیمی از مردم امریکا در روند سیاسی اشتراک نکرده و در ایالت های بزرگ هنوز مردم نظر خود را در مورد اینکه چی کسی نامزد حزب دموکرات در انتخابات باشد، نداده اند، فکر میکنم هر کسی که پیشنهاد میکند این افراد حق رای دادن را ندارند، غیر معقول است."

هر چند کلنتن در چند هفته گذشته سخنان خود را بیشتر بر ترامپ متمرکز ساخته است، دست اندرکاران کارزار انتخاباتی می گویند کوشش دو جبهه یی به توانایی آنان برای هدف گرفتن طرفداران سندرز و رای دهندگان مستقل، که شاید آماده باشند جانب کلنتن را بگیرند، صدمه می زند. همچنین به این معنا است که کلنتن به جای کمپاین برای رقابت اصلی در انتخابات سراسری هشتم نوامبر، مجبور خواهد شد وقتش را در ایالت های انتخابات مقدماتی در رقابت با هم حزبی خود صرف کند.

طرفداران خانم کلنتن می گویند کارهای زیادی است که آقای سندرز می تواند انجام دهد. آنان می گویند اگر دموکرات ها بار دیگر اکثریت را در سنا کسب کنند، او احتمالاً رئیس کمیته قدرتمند بودجه خواهد شد.

این در حالی است که ماه قبل حمایت مالی از کمپاین سندرز تا چهل در صد کاهش یافت و او صد ها کارمند کمپاین خود را جواب داد. از جانبی هم هفته قبل جو بایدن، معاون ریاست جمهوری امریکا برای اولین بار گفت:" اطمینان دارم که کلنتن نامزد حزب خواهد بود. و اطمینان دارم که او رئیس جمهور آینده خواهد بود."

حتی رئیس جمهور اوباما هم به این که شمار آرای نماینده گان حزبی گویای حقیقت است، اشاراتی داشت که کلنتن را در مسیر کسب نامزدی حزب دموکرات قرار خواهد داد.

کلنتن تا حال در ۲۳ ایالت برنده بوده است و ساندرز در ۱۹ ایالت. کلنتن ۹۴ در صد آرای را که برای کسب نامزدی حزب نیاز دارد، به دست آورده است یعنی اگر او در تمام ایالات باقی مانده هم پیروز نشود اما با کسب چند در صد آرا هنوز هم پیشتاز خواهد بود.

برگرفته از آژانس های خبری

برگردان: ژیلا سمیعی

XS
SM
MD
LG