لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید تبدیلی جنرال الن را به تعویق انداخت


جنرال الن و جیل کلی
جنرال الن و جیل کلی

سخنگوی قصر سفید گفته است تا تکمیل شدن تحقیقات وزارت دفاع در باره تبادله مکالمات "نامناسب" میان جان الن، فرمانده عمومی نیروهای خارجی در افغانستان، با یک زن روند گزینش او در پُست فرماندهی ناتو در اروپا، به تعویق گذاشته شده است.

سخنگوی قصر سفید گفته است تا تکمیل شدن تحقیقات وزارت دفاع در باره تبادله مکالمات "نامناسب" میان جان الن، فرمانده عمومی نیروهای خارجی در افغانستان، با یک زن روند گزینش او در پُست فرماندهی ناتو در اروپا، به تعویق گذاشته شده است.

جیل کیلی ۳۸ ساله زنی است که گفته میشود با جنرال الن مکالماتی ایمیلی نامناسب داشت. کیلی همچنان سرنخ اصلی افشای روابط نامشروع جنسی میان دیوید پترییس و پاولا برادول، شمرده میشود. بدنبال افشای این روابط، آقای پیترییس از سمت ریاست سازمان اطلاعات مرکزی امریکا، سی آی ای، کنار رفت.

مقامات در وزارت دفاع امریکا گفته اند که اداره تحقیقات فدرال، اف بی آی، به آنها ۲۰ تا ۳۰ هزار صفحه ایمیل های را که بین جنرال الن و جیل کیلی در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ رد و بدل شده بود، را تحویل داده است. څارنوالان نظامی تحقیقات در باره اسناد دریافت شده را، آغاز کرده اند.

این در حالی است که جی کارنی، سخنگوی قصر سفید، به روز سه شنبه گفت که باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، از کارکردهای جنرال الن در افغانستان حمایت میکند.

روابط میان جنرال الن و جیل کیلی مشخص نیست اما گمان میرود که این دو روابط نامشروع جنسی، نداشتند. آقای الن هر گونه روابط نامشروع و سهل انگاری در وظیفه را، رد کرده است.

نظامیان مشهور

دیوید پترییس و جان الن دو نظامی برجسته ارتش ایالات متحده امریکا استند که به دلیل رهبری عملیات نظامی در عراق و افغانستان در میان امریکاییها، شهرت دارند.

قرار بود روز پنجشنبه دیوید پترییس به قانون گذاران امریکایی در باره چگونگی حمله بر قونسلگری امریکا در شهر بنغازی لیبیا، که منجر به کشته شدن سفیر امریکا گردید، معلومات بدهد.

انتظار میرفت که جنرال الن هم قبل از تعیین در سمت جدید اش - فرمانده نیروهای ناتو در اروپای - در یک جلسه تاییدی کانگرس، حضور یابد.


جنرال دیوید پترییس و جنرال جان الن
جنرال دیوید پترییس و جنرال جان الن

باراک اوباما، که به نوشته روزنامه واشنگتن پست مصروف گزینش افراد برای پُست های وزارت دفاع و خارجه است، باید رئیس نو سی آی ای را هم تعیین کند.

سرنوشت جان الن و وظیفه آینده او در اروپا، وابسته به نتیجه تحقیقات وزارت دفاع است.

قبلاً رئیس جمهور اوباما، جنرال جوزف دنفورد را برای جانشین جنرال الن، بحیث فرمانده عمومی نیروهای خاری در افغانستان، نامزد نموده بود.

"بر ما تاثیر ندارد"

در حالیکه رهبری دو نهاد مهم نظامی و استخباراتی امریکا دستخوش تحقیقات افتضاح آمیز است، مقامات افغان میگویند این روند بر ادامه عملیات ناتو و همکاری با نیروهای افغان هیچ تاثیری ندارد.

تورن جنرال عبدالنصیر ضیایی، مسوول انسجام و هماهنگی نیرو های ملی و بین المللی در حوزه شرقی و مرکزی افغانستان، به رادیو آشنا گفت: "روند انتقال فرماندهی امنیتی از نیروهای ناتو به افغان، حسب تدابیر قبلی ادامه خواهد داشت."

آقای ضیایی گفت، رهبری نیروهای افغان توان اجرای عملیات نظامی را دارد و روند تحقیقات از جنرال الن، همکاری با نیروهای ناتو را مخدوش نخواهد ساخت.
  • 16x9 Image

    ژیلا سمیعی - واشنگتن

    گوینده، مجری و تهیه کننده پیشین در رادیو کابل که بیشتر از ده سال است در بخش دری رادیو آشنا صدای امریکا، ایفای وظیفه می کند.

XS
SM
MD
LG