لینک های دسترسی

Breaking News

در شهر بالتیمور امریکا قیود شبگردی نافذ شد


ده ها مغازه و موتر در شهر به آتش کشیده شد
ده ها مغازه و موتر در شهر به آتش کشیده شد

نیرو های گارد ملی ایالات متحده در سرتاسر شهر بالتیمور در ایالت مریلند مستقر شده اند تا دوباره نظم را در آن شهر آشوبزده برقرار کنند.

شورش در این شهر شرقی ایالات متحده پس از خاکسپاری فریدی گری جوان ۲۵ سالۀ سیاهپوست برپاشد؛ کسیکه گفته می شود در اثر زخم هایی که در بازداشت پولیس برداشته بود، درگذشت.

لری هوگن والی مریلند در بالتیمور حالت اضطرار را اعلام کرد و روز سه شنبه تمام مکاتب عامه در آن شهر بسته بود.

ستفانی بلیک شهردار بالتیمور لحظات کنونی را سیاه ترین روز هایی خواند که آن شهر تا کنون آن را پشت سر گذاشته است. بلیک برای یک هفته قیود گشت و گذار را در هنگام شب در بالتیمور وضع کرد.

کارمندان اطفاییه روز سه شنبه تا هنگام طلوع آفتاب نیز در تلاش خاموش ساختن شعله های آتش بودند که مظاهره کنندگان خشمگین آن را بر افروخته بودند.

خشونت زمانی آغاز شد که صدها شاگرد مکتب به سوی یک فروشگاه محلی راهپیمایی کرده و سپس در چندین ساحۀ همجوار پراگنده شدند و دست به خشونت زدند.

مظاهره کنندگان چندین مغازه را چور کرده و چندین ساختمان و موتر را به آتش کشیدند. آنان بر پولیس ضد شورش سنگ، خشت، بوتل های شیشه یی و سایر اشیا را پرتاب می کردند.

مقام های پولیس محلی می گویند که ۱۵ منسوب پولیس در این رویداد زخمی شده است و شش تن آنان هنوز هم در شفاخانه بستری اند. تا کنون نزدیک به ۲۰ مظاهره کننده به ظن سازماندهی شورش بازداشت شده است.

در همین حال خانوادۀ جوانی که به خاطر مرگ وی این شورش ها برپاشده بود از مظاهره کنندگان خواست تا به شورش پایان ببخشند. او مظاهره کنندگان را ترغیب کرد که برای پسر از دست رفته اش دادخواهی کنند اما شهر خود را ویران نکنند.

XS
SM
MD
LG