لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: 'امریکا فرصت برای ایجاد صلح را از دست داده است'


طالبان: 'امریکا فرصت برای ایجاد صلح را از دست داده است'
طالبان: 'امریکا فرصت برای ایجاد صلح را از دست داده است'

طالبان با استفاده از روز یاد و بود از حملات ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۰۱ میگویند، ایالات متحده باید از افغانستان خارج شود. آنها علاوه کرده اند که امریکا فرصت برای ایجاد صلح را از دست داده است.

در یک بیانیۀ منتشرۀ روز شنبه آنچه را که طالبان پالیسی نادرست امریکا خوانده اند، مورد انتقاد قرار داده و هشدار داده اند که مساعی جنگی، امریکایی ها را هم در ایالات متحده و هم در اطراف جهان در معرض خطر قرار داده است.

این پیام طالبان که توسط ‘امارات’ اسلامی افغانستان امضاء شده است همچنان حاکیست که همکاری غیر قانونی امریکا با افغانستان شکست خورد است . پیام افزوده است، تنها دلیلی که برای مقامات ایالات متحده باقی مانده، خارج نمودن تمام عساکر امریکایی از افغانستان میباشد.

ایالات متحده، مدتی بعد از حملات ۱۱ سپتمبر قوایش را به داخل افغانستان فرستاد تا بشمول اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده، آنهایی را که مسئول اند، از بین ببرند.

براک اوباما، رئیس جمهور امریکا بروز جمعه تعهد امریکا را در تعلیم و تربیۀ قوت های امنیتی افغانستان، جهت کاهش بخشیدن خشونت ها یکبار دیگر تصریح نمود.

در عین حال حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان از طالبان تقاضا کرده تا شورش طلبی شان را رها کرده و در مذاکرات صلح با حکومت شامل شوند.

XS
SM
MD
LG