لینک های دسترسی

Breaking News

واکسین جدید انفلونزای پرندگان ساخته شد


مقام های صحی در چین از انکشاف واکسین جدید برای وقایه از یک نوع انفلونزای پرندگان خبر می دهند.

در همین حال شیوع نوع دیگر این بیماری در جنوب غرب چین، مقام ها را واداشته است تا صد ها هزار مرغ را از بین ببرند.

دانشمندان می گویند که واکسین انفلونزای پرندگان H7N9 آماده شده است و به آیندۀ نزدیک به بازار عرضه خواهد شد.

ژونگ نن شان، رئیس یک مرکز پژوهشی مبارزه با شیوع H7N9 در چین می گوید که هیچ گونه شواهدی دال بر انتقال این ویروس از یک انسان به انسان دیگر در دست نیست.

به گفتۀ آقای ژونگ پژوهش ها نشان می دهد که ۸۰ درصد موارد بیماری با بازار های فروش مرغ و پرندگان ربط دارد. او افزود که این بازار ها به عنوان منبع ابتدایی ویروس باقی می ماند.

حکومت چین به دنبال شیوع انفلونزای پرندگان نوع H7N9 ، بر خرید و فروش پرندگان زنده، محدودیت هایی را وضع کرد. تا کنون مسدود کردن بازار های فروش پرندگان و تجرید پرندگان بیمار، موثرترین روشها برای جلوگیری از گسترش ویروس بوده است.

ژونگ اضافه کرد که تا حال ۳۴۰ مورد مثبت H7N9 در نزد انسان ها در چین ثبت شده است که 32 در صد مبتلایان از بین رفته اند.

به گفتۀ آقای ژونگ "زمانیکه جین H7N9 خود را دگرگون می سازد، سبب انتقال از یک شخص به شخص دیگر می شود که در این میان واکسین نقش بسیار مهمی را بازی می کند. کار زیادی را برای انکشاف واکسین ویروس H7N9 انجام داده ایم و اکنون واکسین مسما به بذر انکشاف یافته است. با شیوع مجدد ویروس H7N9 این واکسین به پیمانۀ زیاد تولید خواهد شد."

از بین بردن مرغ های مصاب

در همین حال، کارمندان بخش صحت در ولایت یونن چین از چند روز به اینسو نزدیک به یک میلیون مرغ مبتلا به ویروس انفلونزای مرغی نوع H5N1 را از بین برده اند.

این اقدام پس از آن اتخاذ شد که به تاریخ 2 مارچ حدود ۲۹۶۰۰ مرغ در ساحۀ یوشی آن ولایت تلف شد. لابراتوار ملی انفلونزا در چین، پس از آزمایشات لابراتواری تایید کرد که وایرس انفلونزا در بدن مرغ های مرده، مثبت بوده است.

ژو هیون، یک فروشندۀ مرغ در بازار یوشی می گوید که اکنون خرید و فروش مرغ در بازار ها متوقف شده است. او می گوید که مرکز خدماتی فروشگاه ها خبر توقف خرید و فروش پرندگان را همه روزه نشر می کند و مردم تنها برای ضد عفونی کردن پرندگان شان به اینجا مراجعه می کنند.

با تثبیت واقعات جدید ویروس H5N1 در شهر یوشی حدود ۵۰ مرکز بازرسی صحی در جاده های بزرگ منتهی به این شهر ایجاد شده و در آن پولیس محلی و کارمندان بخش وقایۀ واگیری های حیوانی موتر ها را بازرسی می کنند تا از گسترش بیماری جلوگیری کنند.

وو کیانگ، معاون مرکز وقایه و کنترول بیماری ها در شهر یوشی می گوید که نظارت بر موارد مشکوک بیماری جریان دارد. بیشتر از ۲۴۴۰ نفر آزمایش شده است اما تا کنون کدام واقعۀ مثبت این بیماری در نزد انسان تایید نشده است.

پولیس محلی نه گروه تفتیش را به ساحات متاثر از این بیماری اعزام کرده است تا از وضعیت دیدبانی کرده و به مردم آگاهی بدهند.

مالدارانی که مرغ های شان از سوی کارمندان صحی از بین می رود در بدل هر مرغ یک دالر و پنجاه سنت دریافت می کنند.
XS
SM
MD
LG