لینک های دسترسی

Breaking News

برندۀ انتخابات ونزویلا راه چاویس را تعقیب می کند


نیکولاس مادورو برندۀ انتخابات ویژۀ ریاست جمهوری ونزیویلا پس از مرگ هوگو چاویس می گوید که راه های حکمروایی رهبر پیشین را ادامه خواهد داد.

شورای ملی انتخابات ونزویلا پیروزی آقای مادورو را بر رقیب وی هینریکه کاپریلیس در آن کشور امریکای جنوبی اعلام کرد.

یکتن از مسئولین شورای ملی انتخابات ونزویلا گفت که نتایج انتخابات برگشت ناپذیر است چون مردم ونزویلا طی روند انتخابات در مورد آن تصمیم گرفته اند.

آقای مادورو که ۵۰ سال عمر دارد قبلاً راننده بس و پس از آن وزیر خارجۀ ونزویلا بود. او به جمعی از هوادارانش گفت که برای ادامه سیاست های سوسیالستی آقای چاویز مبارزه خواهد کرد.

هینریکه کاپریلیس، نامزد حزب مخالف که والی یکی از ایالات ونزویلا می باشد، نتوانست برنده انتخابات ریاست جمهوری سال پیش نیز شود. او آقای مادورو و حکومت چاویز را متهم به بی کفایتی در قبال حل مشکلات اقتصادی، کمبود مواد غذایی و میزان روز افزون جرایم در ونزویلا می نماید.

آقای کپریلیس با رد نتایج انتخابات، شمارش نهایی آرا را غیر مشروع خواند و خواستار شمارش مجدد آرا شد.

تداوم میراث سیاسی هوگو چاویز

آقای چاویس که ماه پیش پس از دو سال مبارزه با مرض سرطان درگذشت، یکی از طرفداران سرسخت سیاست های سوسیالستی بود که برای نخستین بار در ۱۹۹۸ به عنوان رئیس جمهور ونزویلا انتخاب شد.

او با سیاست های چون ملی سازی شرکت های بزرگ و نزدیکی با فدل کاسترو ، محمود احمدی نژاد و معمر القذافی خشم ایالات متحده و سایر کشور ها را سبب شد.

مخالفین چاویس او را به انحصار قدرت متهم می نمودند، اما او در میان بسیاری از شهروندان فقیر ونزویلا یک رهبر محبوب بود.

مادورو همچنین خطاب به هواداران اش گفت که پیروزی او در انتخابات ثبوت دیگریست که چاویزس شکست نا پذیر است.

اما کاپریلیس با خطاب قرار دادن آقای مادورو، او را "بزرگترین بازنده" خواند و گفت که مردم به او علاقۀ ندارند.

با وجود بروز اختلافات در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری ونزویلا، هر دو نامزد از هواداران شان خواسته اند تا از هر نوع خشونت خودداری نمایند.
XS
SM
MD
LG