لینک های دسترسی

Breaking News

نورستانی: کمیسیون انتخابات زیر فشار حکومت نیست


احمد یوسف نورستانی
احمد یوسف نورستانی
احمد یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در مصاحبه با صدای امریکا گفته است که این نهاد تحت فشار و نفوذ حکومت و هیچ جناح دیگر قرار ندارد و بطور مستقل، کار می کند.

آقای نورستانی گفت "
این را کاملاً اطمینان می دهم، کمیسیون انتخابات کاملاً بی طرف می باشد و بی طرفی خود را تا آخرین رمق حیات خود ادامه میدهد.به هیچ وجه تحت فشار هیچ کس ،چی حکومت و چی غیر حکومتی باشد کمیسیون زیر فشار رفته نمی تواند، کاندید صاحبان محترم که به اصطلاح به کاندیدی ریاست جمهوری راه پیداکرده نه توانسته و در لست نا آمده اند ، آنها خود شاید قناعت بکنند ، برای شان گفته خواهد شد، که بنا بر این دلایل شما در لست ده نفری ابتدایی که اعلان شده شامل نشده اید.کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی ممکن به قناعت آنها بپردازند ما اسناد را برای آنها میدهیم ، و حاضر هستیم که هر کس را به قنا عتش برسانیم ، ولی به بررسی های مقایسوی« قانون» برای ما اجازه نمی دهد."

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در باره شهروندی دوگانه شماری از نامزدان ریاست جمهوری گفت "این وظیفه ما نیست که تابعیت کسی را ما بررسی نمایم ، ما وزارت خارجه داریم ، روزی که ثبت نام کاندیدان که ۲۷ نفر بودن به پایان رسید ، فردا آن ما به وزارت خارجه افغانستان مکتوب فرستادیم ، تا در مورد تابعیت ۲۷ تن از کاندیدان با دو تن از معاونین شان به کمیسیون معلومات بدهند. تا ۱۹ اکتوبر معلومات یک چند نفر را برای ما فرستادن ، کی ها تابعیت کشوری دیگری را دارد و کی ها تابعیت خویش را پس گرفته اند. پس من مسؤولیت ندارم که بگویم قرار معلومات یک کاندید دیگر نیز تابعیت دارد شما این را هم تعقیب نماید.

آقای نورستانی در باره اینکه شماری از نامزدان ریاست جمهوری تبلیغات شانرا در شبکه های اجتماعی/انترنتی آغاز کرده اند گفت، نامزدان فقط باید در زمان تعیین شده کمپاین کنند.

نورستانی: کمیسیون تحت فشار حکومت نیست
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:01 0:00


آقای نورستانی گفت "کاملاً تخلف انتخاباتی است ، در تقویم انتخاباتی برای شان دو ماه وخت داده شده ، ۶۰ روز برای کاندیدان ریاست جمهوری و ۳۰ روز برای شورای های ولایتی ، دو ماه به کمپاین های انتخاباتی زمان مانده است



بعضی ها در تیوتر ها ، فیسبوک ها به نفع کاندیدان پیش گوی می کنند ،جلو آنها را ما گرفته نمی توانیم ولی از کاندیدان جداً میخواهم که تقویم انتخاباتی را مراعت کنند ، و از تبلیغات جلوگیری بکنند."

مصاحبه مکمل صدای امریکا با رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را از اینجا بشنوید:


XS
SM
MD
LG