لینک های دسترسی

Breaking News

افراد گروه مسئول ایجاد اختلال کنفرانس کابل دستگیر گردیدند


افراد گروه مسئول ایجاد اختلال کنفرانس کابل دستگیر گردیدند
افراد گروه مسئول ایجاد اختلال کنفرانس کابل دستگیر گردیدند

مسوولان اداره امینت ملی افغانستان میگویند یک گروه شش نفری که قصد بر هم زدن کنفرانس کابل را داشتند از سوی این اداره دستگیر گردیده و به جرم خود نیز اعتراف نموده اند.

سعید انصاری سخنگوی اداره امینت ملی با تایید اینکه این افراد از سوی شبکه سراج الدین حقانی در پاکستان آموزش داده شده اند گفت این گروه ترورسیتی با مواد انفجاری زیادی که تهیه کرده بودند قصد حمله بزرگی را در کابل داشتند.

وی در پاسخ به اینکه عملیات این گروه به کنفرانس کابل هم مرتبط بوده است، به تلویزیون آشنای صدای امریکا گفت،

سعید انصاری سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان: "وقتی گروه تروریستی ۴۵۰ کیلو گرام مواد منفجره را در شهر کابل تدارک نموده و ذخیره میکنند ، و واسطه نقلیه مورد نظر خودرا معینمی نمایند ؛ طبعا تصمیم داشتند که عملیات دلخراش تروریستی را در شهر کابل انجام بدهند که خوشبختانه قبل از اینکه به این اهداف شان برسند توسط موظفین امنیت ملی شناسایی و دستگیر شده اند و از حملات احتمالی آنها جلوگیری به عمل آمد."

به گفته انصاری این افراد پیش از این ده واسکت انتحاری را نیزبه داخل کابل فرستاده بودند که توسط اداره امنیت ملی کشف و بدست آمده است.

وی همچنان از دستگیری گروه دیگری خبر داد که حملات در سفارت هندوستان مهمانخانه چهار راه انصاری کابل و حمله در مقابل ایساف و وزارت ترانسپورت را نیز انجام داده اند.

XS
SM
MD
LG