لینک های دسترسی

Breaking News

دو ولسوالی در بدخشان به تصرف طالبان در آمد


طالبان در بهار امسال هم حملات شدیدی را به ولسوالی وردوج انجام داده بوند که در نتیجه ان ۱۶ پولیس کشته شدند.
طالبان در بهار امسال هم حملات شدیدی را به ولسوالی وردوج انجام داده بوند که در نتیجه ان ۱۶ پولیس کشته شدند.

شاه ولی الله ادیب، سرپرست ولایت بدخشان در صبحت با رادیو آشنا صدای امریکا سقوط ولسوالی های بهارک و وردوج را بدست طالبان تایید کرد.

او گفت که نیرو های امنیتی افغان پس از درگیری های شدید با گروه طالبان در بهارک و وردوج از مراکز هر دو ولسوالی عقب نشینی کرده اند.

درهمین حال مسؤولین امنیتی ولایت بدخشان از آغاز آمادگی ها برای باز پس گیری این دو ولسوالی خبر میدهند.

لعل محمد احمدزی، سخنگوی پولیس بدخشان می گوید که در حال حاضر نیرو های مستقر در وردوج تلاش برای باز پس گیری کنترول این ولسوالی را دارند.

براساس اطلاعات سخنگوی پولیس بدخشان در جریان درگیری ها در دو ولسوالی آن ولایت بیشتر از ده طالب کشته شده است.

طالبان نیز ادعا کرده که بیشتر از بیست پوسته نیرو های امنیتی در ولسوالی وردوج را تصرف کرده اند.

انتقاد وکلای بدخشان از حکومت

ازسوی هم شماری از نمایندگان بدخشان در شورای ملی با انتقاد از آنچه آنان "خاموشی حکومت" خواندند، خواستار "توجه جدی" حکومت به خاطر تامین امنیت هرچه بیشتر ولایت شان شدند.

فوزیه کوفی، نماینده مردم بدخشان در شورای ملی در صبحت با رسانه ها از افزایش تهدید علیه فیض آباد، مرکز ولایت بدخشان ابراز نگرانی کرد.

این در حالیست که وزارت داخله افغانستان روز جمعه از کشته شدن مولوی فصیح الدین، والی نام نهاد طالبان در بدخشان یکجا با چهل تن از افرادش در ولسوالی بهارک خبر داد.

هم زمان با سقوط دو ولسوالی در بدخشان، افراد وابسته به گروه طالبان روز جمعه بالای ولسوالی درزآب ولایت جوزجان نیز حمله کردند.

فقیر محمد جوزجانی، قوماندان امنیه جوزجان گفت حمله طالبان با حمایت طیاره های اردوی ملی در این ولسوالی عقب زده شد.

نیرو های امنیتی افغان در مسیر شاهراه بین بغلان و کندز
نیرو های امنیتی افغان در مسیر شاهراه بین بغلان و کندز

بر اساس اطلاعات مقامات محلی در جوزجان در نتیجه این درگیری ۲۰ مخالف مسلح دولت کشته شده است. اما گروه طالبان با ارسال پیام به رسانه ها گفته است دو فرد آنان کشته و چهار تن دیگر زخم برداشته، و تلفاتی نیز بر نیرو های امنیتی افغان وارد شده است.

از جانب دیگر سرور حسینی، سخنگوی پولیس کندز می گوید که نیرو های تازه نفس از ولایت های بغلان و بلخ که سه روز پیش در منطقه جر خشک بغلان گیر مانده بودند، به کندز رسیده و در هماهنگی با سایر نیرو ها در عملیات پاکسازی شهر کندز همکاری دارند.

بر اساس معلومات سخنگوی پولیس کندز، درجریان چهار روز درگیری در شهر کندز بیشتر از ۳۰۰ طالب و پنج تن از نیرو های امنیتی افغان کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG