لینک های دسترسی

Breaking News

تصادم ترافیکى با موتر آیساف در کابل چهار کشته به جا گذاشت


مقامات امنیتى به روز جمعه در کابل اطلاع دادند که در اثر تصادم ترافیکی که در آن موتر مربوط قوای آیساف و یک موتر شخصى ملکى شامل بود، بعد از ظهر جمعه در منطقه مکروریان چهارم واقع در ناحیه نهم کابل، شش نفر کشته و زخمى بجا مانده است. دستیار خلیل الله، معاون قومندانى امنیه کابل نیز شامل مجروحین این حادثه میباشد.

سید عیدالغفار سید زاده، آمر جنائى قوماندانى امنیه کابل در محل حادثه به خبرنگاران معلومات داده گفت: "'دو موتر آیساف داخل سرک میدان هوائى شده و یک موتر دیگر ملکى نوع کرولا از طرف مقابل آمده و با هم تصادم کردند که در اثر آن همه شش نفر ملکى سوار در موتر کرولا شدیدا مجروح شدند. گفته میشود که چهار نفر آن جان داده اند."

درین حال شاهدان عینى گفته اند که از داخل موتر آیساف بر موتر کرولا گلوله باری صورت گرفت.

سفارت ایالت متحده امریکا در کابل یا نشر بیانیه مطبوعاتى وقوع حادثه را تائید نموده نوشته است که:

''دو موتر قوای آیساف که در آن قرار دادییان امریکائى سوار بودند، در نزدیک میدان هوائى کابل دچارحادثه ترافبکى شده و تلفات جانى را در قبال داشته است. سفارت امریکا مساله بررسى قضیه را یه مقامات افغان واگذار میکند، و با افرادى که درین حادثه متضرر شده اند، همدردى خود را اعلام میکند."

در یک گزارش دیگر، آخرین سروى درمورد شمار معتادین مواد مخدر درافغانستان که از جانب اداره مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته ملل متحد و وزارت مبارزه علیه مواد مخدر افغانستان انجام شده است، تعداد معتادین مواد مخدر در افغانستان از را حدود یک ملیون نفر خوانده اند.

حاجى عبدالخالق، باشنده ولسوالى سنگین ولایت هلمند که داراى ٩ فرزند کوچک و بزرگ است، یکى ازین یک میلیون معتادینی است که فعلا در مرکز تداوى معتادین موسسه نجات واقع در کارته ایوب مینه کابل، تحت معالجه قرار دارد. او در طول چهار هفته تداوى تا حدى صحتیاب شده است و قصد دارد به زودى به خانه خود برگشته با اعضاى فامیل خود یکجا شود.

حاجى عبدالخالق از دوران تجارت و کار و بار خود در رباط و زاهدان حکایت کرده میگوید، "ما تریاک و هرویین را از تاجران خریداری کرده و به زاهدان انتقال میدادیم؛ و دسته دسته به صورت گروپ حرکت میکردیم. در هر گروپ ١٦ نفرى، ٨ نفر مسلح بودند و ٨ نفر دیگر محمله تریاک و هرویین را انتقال میدادیم. ما در عقب کوه های زاهدان محموله ها را مخفى کرده به داخل بندر که اتاق داشتیم میرسیدیم و یاران ما آن را به فروش رسانیده و پولش را به ما میدادند، و تجارت ما ادامه میافت. تا این که یاران ما دستگیر شده و اعدام گردیدند."

XS
SM
MD
LG