لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما امریکایی مسلمان را به محکمهء فدرال نامزد کرد


رئیس جمهوری امریکا گفته است که از اهلیت کاری آقای قریشی اطمینان دارد
رئیس جمهوری امریکا گفته است که از اهلیت کاری آقای قریشی اطمینان دارد

برای اولین بار در تاریخ امریکا، یک مسلمان برای احراز پُست قاضی یک محکمهء‌ فدرال نامزد شده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، روز چهارشنبه عابد ریاض قریشی، یک شهروند مسلمان امریکایی را به حیث قاضی محکمه واشنگتن دی سی نامزد کرد.

آقای اوباما گفته است "خوشحالم که آقای قریشی را نامزد مینمایم تا در محکمه یک ولسوالی ایالات متحده خدمت کند. من مطمین هستم که او با صادقت و تعهد تزلزل نا پذیر برای تامین عدالت مردم امریکا، خدمت خواهد کرد".

قصر سفید در یک اعلامیۀ گفته است که آقای قریشی عضو یک دفتر حقوقی بنام لاتم و وایتکنس در واشنگتن دی سی است که در قضایای مانند ادعاهای نادرست، تقلب در قسمت ارایه خدمات صحی و تخلفات امنیتی تخصص دارد.

علاوه بر آن، آقای قریشی از حقوق مدنی مسلمانان حمایت کرده است که علیه آنان از سوی ادارۀ امنیت ترانسپورت شهر نیویارک اقامۀ دعوی شده بود.

نامزدی آقای قریشی باید از سوی سنای ایالات متحده که در کنترل جمهوری خواهان قرار دارد، تائید شود.

روز نامۀ واشنگتن پُست نوشته است که شماری از سازمان های حمایت از مسلمانان در امریکا، از نامزدی آقای قریشی در این سمت استقبال کرده اند.

ناهید عواد، رئیس اجرائیه شورای روابط اسلامی امریکا، طی اعلامیۀ گفته است که نامزدی آقای قریشی در این سمت، پیام روشن همه شمولیت در امریکا را نشان می دهد و جوامع مسلمان در این کشور از این اقدام استقبال می کند.

XS
SM
MD
LG