لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما، میزبان افطاری برای مسلمانان روزه دار


رئیس جمهوراوبامادرضیافت افطاری قصر سفید گفت که امریکایی ها هدف قرار دادن هرگروه قومی و مذهبی را رد کرده، متحدو درکنار هم ایستاده اند.

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا که شام دوشنبه در قصر سفید میزبان ضیافت افطاری برای شماری از مسلمانان امریکایی به مناسبت آغاز ماه رمضان بود، برضد تعصب مذهبی سخن راند.

آقای اوباما اظهار داشت: "همه کسانی را در دعای خود یاد میکنیم که در سرتاسر جهان با رنج و مشقت روبرو اند به شمول آنهایی که درمناطق درگیر جنگ، و محرومیت، و فقر، روزه میگیرند."

در این ضیافت که چندین عضو جامعه دیپلوماتیک، نمایندگان مجلس و مسلمانان امریکایی شرکت نموده بودند ، آقای اوباما گفت که شام افطار یاد آور آنست که آزادی که به عنوان یک امریکایی ما را به هم پیوند میدهد ، شامل محفوظ بودن حق آزادی مذهب است.

رئیس جمهور اوباما همچنین به ابراز قدردانی و احترام به مهمانان جوان پرداخت، از جمله سامانتا العوف که در سال ۲۰۰۸ به خاطر داشتن حجاب در یک فروشگاه در اوکلاهاما استخدام نگردید، اما بعداً آن فروشگاه را به محاکمه کشانید و قضیه را بُرد.

رئیس جمهور امریکا ابراز نمود که افطار یاد آور آن است که آزادی که مردم این سرزمین را به عنوان یک امریکایی به هم پیوند میدهد، شامل آزادی مذهب است و آن حق محفوظ و مسلم است تا مردم آزادانه به دین و عقاید خود بپردازند ، همانسان که سامانتا العوف برای دفاع از حق پوشیدن حجاب ایستادگی کرد تا آن فرصتی را بدست آرد که سایرین از آن برخورداراند.

رئیس جمهور ایالات متحده در سخنانش به بحران پناهندگان که شورش ها ی خشونت آمیز در شرق میانه باعث آن شده ، اشاره کرد و نیز در مورد وضع اسفناک مسلمانان روهینگیای برما پرداخت که به خاطر آزار و اذیت از کشور خود فرار میکنند.

XS
SM
MD
LG