لینک های دسترسی

Breaking News

شواهد جدید در مورد تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه


تازه ترین شواهد تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه، تصاویر ماهواریی از تاسیسات ذخیره گاه سلاح و اردو در شمال لتاکیا است.

مقام های روسیه پافشاری می کنند که آنها فقط به تعهدات قبلی خود با سوریه ، عمل می کنند. اما مقام های ایالات متحده امریکا به مدارک دیگر اشاره کرده می گویند که به هدف حضور قابل ملاحظه و طویل المدت در سوریه فعالیت دارد.

مقام های دفاعی ایالات متحده امریکا موجودیت بیست و هشت طیاره جنگی و بیست هلیکوپتر در یکی از پایگاه های نزدیک را مورد سوال قرار می دهند ، که در این تصاویر ماهواره یی دیده می شود. پیتر کوک

مسوول مطبوعاتی وزارت دفاع امریکا می گوید فعالیت های روسیه در سوریه واضح نیست" هنوزهم تصوری واضح و دقیق از اینکه روس ها در آنجا چی می خواهند انجام دهند، نداریم."

بصورت مشخص در مورد اینکه که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه می خواهد فقط شورشیان گروه دولت اسلامی را هدف قرار دهد، شک و تردید موجود است.

با وجود نگرانی ها در مورد احتمال برخورد تصادفی نیرو های ایالات متحده و روسیه ، اشتن کارتر وزیر دفاع امریکا تا کنون فقط یکبار با همتای روسی خود صحبت کرده است، با وجودیکه مقام ها می گویند راه های ارتباط و گفت و شنود باز است.

دیوید پطرییس قوماندان سابق قوای نظامی امریکا و ناتو در افغانستان هنگام سخنرانی در برابر اعضای کانگرس از عواقب عدم پیشگامی امریکا در موضوع سوریه هشدار داد " وقتی که ایالات متحده پیشگام نمی شود، دیگران آن خلا را پر می کنند، معمولا به طریقی که به علایق ما صدمه وارد می کند."

این در حالیست که جان کری وزیر خارجۀ ایالات متحده نیز در آخرین واکنش اش به این رابطه از امیدواری ایالات متحده پیرامون نقش مثبت و همکاری روسیه و ایران در حل بحران سوریه سخن گفته است.

در عین زمان چنین معلوم می شود نیرو های تقویت شده هوایی سوری حملات جدید را به کمک پرواز های روزا نه نیرو های روسی انجام داده اند.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG