لینک های دسترسی

Breaking News

آیا درگیری امریکا در سوریه بیشتر می شود؟


آرشیف: هدف عمدۀ استراتیژی جدید امریکا نابودی داعش و سایر گروه های تندرو در سوریه، شرق میانه و فرا تر از آن است
آرشیف: هدف عمدۀ استراتیژی جدید امریکا نابودی داعش و سایر گروه های تندرو در سوریه، شرق میانه و فرا تر از آن است

در استراتیژی جدید ایالات متحده، احتمالاً قوای بیشتر زمینی امریکا به سوریه اعزام شود. در حال حاضر، شمار اندکی قوای امریکایی در عراق حضور دارند و به نظر می رسد که حضور نظامی قوای ایالات متحده در عراق، موثر واقع شده است.

خبرگزاری اسو شیتد پرس گزارش می دهد که سفارشات که قرار است روز دو شنبه به قصر سفید ارایه گردد، بیشتر به کارگیری عناصر غیر نظامی تاکید می کند. به گونۀ مثال، ایالات متحده باید تلاش کند تا منابع مالی داعش را تحت فشار قرار دهد؛ روند استخدام این گروه تندرو را محدود کند؛ و در نهایت در برابر تبلیغات داعش مبارزهء قاطعانه کند.

جوزف دانفورد، لوی درستیز قوای مسلح ایالات متحده،گفته است که استراتیژی جدید تنها داعش را هدف قرار نمی دهد، بلکه القاعده و سایر گروه های افراطی را در شرق میانه و فرا تر از آن را که هدف شان حمله بر ایالات متحده است، هدف قرار خواهد داد. آقای دانفورد تاکید کرد که تمرکز امریکا فقط محدود به قوای نظامی نخواهد بود.

دانفورد گفت "این یک پلان سیاسی-نظامی است؛ پلان نظامی نیست".

مقامات امریکایی گفته اند که استراتیژی جدید حاوی عناصر عمدۀ استراتیژی ادارۀ باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، می باشد، استرایژی که طرفدار حمایت قوای نظامی ایالات متحده از قوای محلی بود. جم متِس، وزیر دفاع ایالات متحده، از قبل گفته است که نیازی به حضور نظامیان ایالات متحده در میدان جنگ نیست.

آقا متِس هفتۀ گذشته در جریان سفرش به عراق گفت که امریکا از طریق متحدین اش بر ضد داعش مبارزه خواهد کرد.

آقای متِس گفت "ما تا زمانی آنان تعقیب خواهیم کرد تا آنان را نابود کنیم".

فرمان ترمپ

در بیست و هشتم ماه جنوری، دونالد ترمپ فرمان اجرایی را امضا کرد و به وزیر دفاع ایالات متحده ۳۰ روز فرصت داد تا پلان ابتدایی خود را مبنی بر مبارزه بر ضد تندروان ارایه کند. آقای ترمپ گفته است که استراتیژی جدید باید همه جانبه باشد تا از یک طرف در میدان جنگ بر ضد داعش برنده شد و از سوی دیگر ایدیولوژی افراطی "در انزوا قرار بگیرد و مشروعیت آن سلب شود".

از آقای متِس سوال شد که آیا ایالات متحده در نظر دارد که از کُرد های سوری حمایت کند یا خیر؟ در پاسخ گفت که سفارشات نظامیان ایالات متحده را که در منطقه مستقر اند، در استراتیژی جدید گنجانیده خواهد شد.

با آنهم شماری از مقامات امریکایی گفته اند که احتمال آن می رود تا ایالات متحده تجهیزات و تسلیحات بیشتر به کُرد های سوری بدهند که از حمایت امریکا برخوردار استند.

وزیر دفاع امریکا همچنین گفت که همه مسایل نظامی را فاش نخواهد کرد، زیرا دشمن نباید از پلان ایالات متحده آگاه شود که چه وقت و در کجا چه پلانی را عملی می کند.

در همین حال، جوزف وتِل، قوماندان قوای مرکزی قوای ایالات متحده، گفته است که به منظور سرعت بخشیدن جنگ در سوریه، نیاز به قوای بیشتر امریکایی است. در حال حاضر، ۵۰۰ نیروی عملیات خاص ایالات متحده در سوریه مستقر است و آنان قوای محلی را در آن کشور مشوره می دهند.

XS
SM
MD
LG