لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی ها از افزایش امراض زمستانی در سرپل


مسؤولین شفاخانه ولایتی سرپل از افزایش بیماران طرق تنفسی، سینه و بغل و امراض موسومی پس از برف باری در بین اطفال در آن ولایت خبر می دهند.

داکتر کامران زاهد مسؤول این شفاخانه میگوید که روزانه حد اوسط ۲۸۰ طفل زیر سن ده سال را معاینه میکنند.

یکی از مریضان میگوید:"دیشب شام آمدیم، نظارت شان خوب است بد نیست صبح آمده دیدند طفلم را گفتند که خوب میشود، تا هنوز ما را رخصت نکرده اند داکتر گفته است که وضعیت اش خوب نیست، منتظر استیم که چه وقت رخصت میکند".

راز محمد که فرزندش به اثر سردی هوا مریض شده و حال در شفاخانه سرپل بستری است میگوید پس از سردی هوا طفلش به شدت نفس میکشد. او می گوید در روستای آنان بیشتر از ده ها طفل دیگر به اثر سردی هوا دچار مریضی شده است.

داکتر زاهد می گوید که مریضان "به طور سرپا (مریضانی که بستر نمی شوند و بعد از معاینه رخصت می گردند) مراجعه میکنند و همین لحظه هم که مریضان مراجعه دارند ما دیروز ۲۸۰ مریض سرپا داشتیم با وجودیکه برف باری شدید بود مریضان مراجعه کرده نمی توانستند امروز هم هشتاد و پنج مریض بستر داریم و هنوز هم مریض ها به شفاخانه مراجعه میکنند."

مسؤولین شفاخانه ولایتی سرپل می گویند که ۳۵ بستر اضافی ایجاد کرده اند و همچنان ۵۳ بخش سهولت صحی را برای تداوی بیماری های موسمی باز کرده اند.

مسؤولین شفاخانه ولایتی سرپل همچنان گفته اند که ۱۰ تیم سیار را به روستا های آسیب پذیر اعزام کرده اند تا بیماری های موسمی اطفال را معالجه کنند.

ماه گذشته شدت سرما و نبود تیم های سیار صحی در جوزجان سبب شده بود که ۲۷ طفل از شدت سردی هوا جان هایش را از دست بدهند.

XS
SM
MD
LG