لینک های دسترسی

Breaking News

اخبار امروز در چند سطر


اخبار امروز در چند سطر
اخبار امروز در چند سطر

افغانستان:

وزارت خارجۀ افغانستان میگوید، مذاکرات روی پیمان ستراتیژی دراز مدت با ایالات متحده مجدداً آغاز گردیده و این بار مذاکرات در کابل صورت میگیرد.

مسؤولین ادارۀ مبارزه با حوادث طبعی افغانستان میگویند، به اثرریزش برف سنگین تا به حال ۱۲۴ تن کشته و ۱۲۰ تن دیگر مجروح گردیده است. برف باری های سنگین و پیهم درافغانستان در حالی مشکلات زیادی را برای مردم بی بضاعت، خیمه نیشین و مردم ولایات کوهستانی به بار آورده است که تعداد زیادی ازبیجا شدگان داخلی در شهر کابل از بی توجهی دولت شاکی اند.

پاکستان:

مقامات درپاکستان میگویند، انفجار یک بم در منطقۀ قبایلی خیبر ایجنسی باعث کشته شدن شش عضو ملیشۀ قومی طرفدار حکومت شد.

مقامات می افزایند، حداقل سه تن درگیر در این حادثه مجروح شده اند

ایران:

دپلومات های مستقر در ویانا میگویند، ایران آماده است تا برنامۀ غنی سازی یورانیم خویش را توسع بخشد. دپلومات های می افزایند، یورانیم ایران که در تسهیلات زیر زمینی انکشاف میابد ممکن به ساخت سلاح هستوی منتج شود.

سوریه:

چین به روز یک شنبه گفت که آن کشور باورد دارد که هنوز هم برای حل بحران سوریه راه های حل صلح آمیز وجود دارد. به عقیدۀ مقامات چینایی هرگونه مداخلۀ نظامی در سوریه باعث گسترش ناآرامی در سراسر منطقه خواهد شد. ولی بریتانیا نگرانی خود را در مورد جنگ داخلی در سوریه ابراز داشته است.

کوریا:

اردوی کوریای شمالی به روز یک شنبه هشدار داد که اگر فیر های تمرینات نظامی کوریای جنوبی از آب های قلمرو آن شبه جزیره تخطی کند، به عکس العمل انتقام جویانه دست خواهد زد.

XS
SM
MD
LG