لینک های دسترسی

Breaking News

اخبار افغانستان وجهان در چندسطر


افغانستان:

خورد ظابط 38 سالۀ اردوی ایالات متحده به 17 فقرۀ قتل و 6 فقرۀ سؤقصد متهم شده است، ولی محاکمه شدن او ممکن مدت دوسال را در بر گیرد. این حادثۀ مرگبار روابط از قبل کشیده میان ایالات متحده و افغانستان را کشیده تر ساخته است.

حامد کرزی رئیس جمهور با مقامات ارشد افغانستان عازم تاجکستان شد. قرار است مقامات ارشد افغانستان، ایالات متحده و پاکستان ملاقات سه جانبه خود را در حاشیه نشست همکاری های منطقوی اقتصادی در شهر دوشنبه تاجکستان دایر کنند. این ملاقات بتاریخ بیست و پنجم ماه مارچ طرح ریزی شده است. یکی از موضوعات گنجانیده شده در این ملاقات، روند صلح افغانستان است. در این کنفرانس جاوید لودین معین وزارت خارجه از افغانستان نمایندگی خواهد کرد.

تیم ملی کرکت افغانستان امروز در بازی نهایی با تیم ایرلند مصاف میدهد. افغانستان در مسابقات جام جهانی T20 که در سریلانکا برگزار میگردد، در گروپ "ب" با تیم های آسترالیا و وست اندیز به رقابت خواهد پرداخت. محمد نبی بازی کن تیم ملی کرکت افغانستان به شبکۀ ESPN گفته است که تیم کرکت افغانستان افغانستان، آسترالیا و وست اندیز را با آزمون های دشواری مقابل خواهد ساخت.

ایالات متحده:

براک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده در حال مواصلت به کوریا جنوبیست تا در نشست امنیت امور هستوی شرکت کند که قرار است هفته آینده برگزار گردد. وی در این نشست با پنجاه رهبر دیگر جهان شرکت خواهد کرد که شامل هو جین تاوو رئیس جمهور چین نیز میگردد، قصر سفید میگوید که آقای اوباما در ملاقات های دو جانبه با آقای هو و رهبران کشور های قزاقستان، روسیه، کوریا جنوبی و ترکیه نیز شرکت خواهد کرد. قرار است آقای اوباما به روز یکشنبه از منطقه غیر نظامی در میان کوریا جنوبی و شمالی نیز بازدید بعمل آورد.

براک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده، کیم جونگ کیم، مدیر کالج "دارموت" را که یک کوریایی الاصل است به مقام ریاست بانک جهانی نامزد کرد. کیم، که پنجاه و دو ساله است، یک انتخاب غیر مترقبه از جانب ایالات متحده برای این شغل در این انستتیوت مالی بین المللی محسوب میشود.

XS
SM
MD
LG