لینک های دسترسی

Breaking News

جام جهانی فوتبال قطر؛ گانا برای صعود به دور حذفی امیدوار شد


جام جهانی قطر در دو رقابت صبح روز دوشنبه ۲۸ نومبر، شاهد بازی های پر گول بود.رقابت میان تیم های صربستان و کامرون به تساوی ۳-۳ انجامید. اما گانا، تیم کوریای جنوبی را در یک رقابت پر از هیجان و سرعتی، ۳-۲ شکست داد.

دو گول نخست گانا در دقایق ۲۴ و ۳۴ بازی توسط سالیسو و قدوس وارد دروازه گانا شد.

در نیمهٔ دوم بازی کوریایی‌ها با استراتیژی حمله‌ای خط دفاعی تیم گانا را زیر "پاس های قوسی" فشردند و در دقایق ۵۸ و ۶۱ بازی (گ. چو)، مهاجم زیرک کوریا با دو ضربه زیبای سر، دروازه گانا را باز کرد.

در ظرف این سه دقیقه، تصویر و فضای بازی متحول شد و به نظر می رسید که برگ بخت به سمت کوریا رخ کرده است.

این رقابت یک لحظه هم خالی از شور و شعف هوادارن دو تیم نبود و پس از لحظاتی اندوه که در چهره هواداران گانا چیره شده بود، گول حساب شدهٔ قدوس گانایی در دقیقه ۶۸ بازی، بار دیگر امید راهیابی این تیم را به دور حذفی زنده ساخت.

وقت ضایع شده در رقابت ها

یکی از تفاوت های برجستهٔ جام جهانی قطر، اضافه کردن وقت های ضایع شده در رقابت هاست. کمیتهٔ داوران فیفا در این جام تصمیم گرفته است تا هرگونه ضیاع وقت به شمول دقایق که برای تجلیل از گول‌های به ثمر رسیده ضایع می شود را حساب کنند. به همین دلیل اکثر رقابت‌ها حتی تا ۱۰۰ دقیقه دوام می کند.

سرخ پوشان کوریا که در این رقابت ۱۰ دقیقه وقت اضافی به دست آورده بودند یک لحظه هم از پا ننشستند و برای تساوی بازی نهایت تلاش را کردند، اما برگ پیروزی از آن گانا بود.

مربی تیم کوریای جنوبی با به صدا آمدن ویسل پایانی اعتراض کرد و گفت که باید وقت داده می‌شد تا کوریایی‌ها آخرین کارنری را که به دست آورده بودند، پرتاب می کردند، اما حکم تصمیم خود را گرفته بود و اعتراض تند مربی کوریا باعث شد حکم میدان او را کارت سرخ بدهد.

با این حساب، در گروه H پرتگال و گانا صدرنشین جدول اند و این پیروزی راه صعود برای یوروگوای را که امروز دوشنبه ۲۸ نومبر به مصاف پرتگال می رود، دشوار ساخت.

گول های کامرون را کاستیلیتو، ابوبکر و چوپا مورتینگ در دقایق ۲۹، ۶۳ و ۶۶ بازی به ثمر رساندند و گول های صربستان در دقایق ۴۵، ۴۸ و ۵۳ باز ی توسط پلوویچ، میلینکوویچ و میتروویچ وارد دروازه کامرون شد.

XS
SM
MD
LG