لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: سامرز با نیت صلح به یمن رفته بود


لوک سامرز توسط القاعده در یمن کشته شد
لوک سامرز توسط القاعده در یمن کشته شد

رئیس جمهور اوباما بروز شنبه در یک اعلامیه قصر سفید بیان داشت که وی به عملیات نجات برای رهایی لوک سامرز فوتوژورنالست امریکایی از چنگ اختطاف گیرنده گان وی که از شبکه القاعده بودند، اجازه داد. این ماموریت در یمن توسط نیرو های مشترک ایالات متحده و حکومت یمن صورت گرفت.

طبق اظهارات رئیس جمهور اوباما، این تصمیم بعد از ان اتخاذ شد که معلوماتی مبنی بر خطر بر زندگی این ژورنالست از جانب شبکه القاعده و احتمال کشته شدن وی توسط انها بنشر رسید. در عین زمان، بروز پنجشنبه هفته گذشته، القاعده ویدیوی را که در ان تهدید به کشتن این امریکایی صورت گرفته است، بنشر سپرد.

در این عملیات نجات، لوک سامرز، فوتوژورنالست امریکایی، همراه با پیر کروکی، یک معلم از افریقای جنوبی، توسط شورشیان القاعده بقتل رسیدند. رئیس جمهور اوباما در این اعلامیه این واقعه را شدیدا تقبیح نمود و تعهد ایالات متحده را به استفاده از قابلیت های نظامی، استخباراتی و دیپلومسی برای بازگردانیدن اتباع ان از هر کشور دیگر جهان، تکرار کرد.

درعین زمان، سخنگوی وزارت دفاع یا پنتگان بروز پنجشنبه اذعان کرد که این عملیات ایالات متحده در طول ماه گذشته روی هدف نجات سومرز صورت گرفت ولی وی در محل نبود. جو بایدن معاون رئیس جمهور ایالات متحده در واکنش به این واقعه بیان داشت که ایالات متحده با کوشش خستگی ناپذیر، قاتلین این ژورنالست امریکایی را به عدالت خواهد کشاند.

او این واقعه را یک عمل شنیع خواند و بیان داشت که مسببین ان به پای میز عدالت کشانیده خواهند شد و تعدادی از انها در طول این عملیات به عدالت کشانیده شده اند.

چک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده که بروز شنبه در یک سفر از قبل اعلام نشده در افغانستان بود، در کنفرانس مطبوعاتی اش در مورد کشته شدن سامرز توسط القاعده بیان داشت که زندگی وی در اختطاف القاعده در خطر بود و انها به رئیس جمهور روی چگونگی نجات وی پیشنهاداتی کردند و مسولیت هر گونه فعالیت و واکنشی که انجام شد و یا خیر را بر عهده دارند.

رئیس جمهور اوباما سامرز یک خبرنگار فعال خواند که میخواست تا ازطریق تصاویر و عکس های که گرفته بود، زندگی یمنی ها را به جهان بیرون معرفی کند و به ان کشور به نیت صلح رفته بود ولی علیه خواست خود اختطاف و مورد تهدید این گروه منفور قرار گرفت.

XS
SM
MD
LG