لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید اوباما به دوام عملیات ضد دهشت افگنی در یمن


بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده در کنفرانس مطبوعاتی با صدراعظم هند در دهلی نو، آن گزارش رسانه ها را رد کرد که گویا عملیات ضد دهشت افگنی بر ضد القاعده در شبه جزیره عربستان در یمن به تعلیق در آمده است.

آقای اوباما گفت "من در رسانه ها گزارشهایی را دیدم که ادعا می کنند فعالیت های ضد دهشت افگنی به حالت تعلیق در آمده است. این درست نیست. ما هنوز در صدد هدف های عمده در داخل یمن استیم و فشارهای خویش را برای حفظ امنیت امریکاییان ادامه می دهیم."

رئیس جمهور اوباما گفت که ایالات متحده به ستراتیژی خویش برای تبادلۀ اطلاعات استخباراتی با یمن و عراق به عوض فرستادن عساکر خویش به سطح گسترده ادامه می دهد. او گفت که این ستراتیژی متداوم بوده نمی تواند و مشکلات را به عوض حل اضافه می سازد.

دینس مکدانو، رئیس دفتر آقای اوباما یکشنبه در مصاحبه یی با چینل تلویزیونی سی بی اس گفت که اداره اوباما از استعفای رئیس جمهور یمن متعجب نشده است.

آقای مکدانو گفت: "ما می دانستیم که در چند ماه گذشته این آزمون ها دوامدار بوده است. از این سبب ما از تمام جناح ها می خواستیم تا به وضع توجه کنند. ما این کار را امروز نیز اجرا می کنیم."

دینس مکدانو می گوید که حکومتداری در یمن همیشه کار دشواری بوده است. او می گوید ایالات متحده به فشار خویش بر جناح ها ادامه می دهد تا آنها مطابق به توافقات سیاسی عمل کنند و بر فشار شان بر القاعده در شبه جزیره عربستان دریمن ادامه بدهند زیرا می خواهد از وضع در این منطقه نفع ببرد.

جان مکین، رئیس کمیته خدمات نظامی سنای ایالات متحده، نیز که در این برنامه تلویزیونی شرکت کرده بود گفت که رئیس جمهور و رئیس دفتر آقای اوباما با شرایط عینی در شرق میانه فاصله گرفته اند.

آقای مکین گفت "ایران در حال پیشروی است. در یمن، این القاعده نیست که حکومت را در دست گرفته است، بلکه اینها حوثی ها اند و توسط ایران تقویت می شوند. حالا ایرانی ها درعراق، لبنان، سوریه، و یمن مسلط اند یا اینکه از نفوذ زیادی برخوردار اند، و برنده اند."

جان مکین می گوید که ستراتیژی موثری که بتواند با دهشت افگنان مقابله کند درمنطقه وجود ندارد از این سبب به عساکر بیشتر امریکا در منطقه ضرورت احساس می گردد.

قرار است، شورای امنیت ملل متحد روی بحران یمن بروز دوشنبه یک جلسه ای را عقب درب های بسته دایرکند.

گزارش: ویکتور بیتی، خبرنگار صدای امریکا

ترجمه: عبدالواجد عادل

XS
SM
MD
LG