لینک های دسترسی

Breaking News

نمایندۀ ویژۀ ملل متحد در یمن ازمقامش کناررفت


جمال بنعمر نمایندۀ ویژه ملل متحد در یمن از مقامش کنار رفت
جمال بنعمر نمایندۀ ویژه ملل متحد در یمن از مقامش کنار رفت

جمال بنعمر درحالی ازمقامش دست کشید که قیام حوثی ها و حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان، اوضاع یمن را وخیم تر ساخته است

نمایندۀ خاص سازمان ملل متحد برای یمن پس از چهار سال تلاش در جهت گزار مسالمت آمیز سیاسی در آن کشور فقیر عرب، از وظیفه اش کنار رفت. جمال بنعمر در حالی از سمت اش دست کشید که قیام شورشیان شیعه حوثی و حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان، وضعیت در یمن را وخیمتر ساخته است.

در اعلامیه اواخر روز چهارشنبه سازمان ملل متحد آمده است که جمال بنعمر علاقه نشان داده است تا به یک پُست دیگر توظیف گردد، و جاگزین او به زودی اعلام خواهد شد.

خروج او از یمن یک خلاء دیپلماتیک را ایجاد میکند، جایی که او حتی پس از فرار دیپلومات ها از سفارت خانه ها و خروج کارمندان ملل متحد، یگانه چهرۀ کلیدی بین المللی شمرده میشد.

از سوی دیگر سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده می گوید ائتلاف عرب به رهبری عربستان سعودی خواهان حصول اطمینان از آن است که حوثی ها در یمن با شکست مواجه شوند.

عادل الجبیر سفیر عربستان سعودی در یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت که عربستان سعودی شاهد آغاز شکست در رهبری حوثی ها بوده و عملیات هوایی که وارد هفتۀ سوم میشود، خیلی ها موفق است.

حمله بر زیربنا ها یا غیرنظامیان؟

برید جنرال احمد اسیری سخنگوی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی می گوید حملات هوایی با هدف قرار دادن شورشیان حوثی در یمن منجر به کمبود مواد سوخت برای حوثی ها شده است.

وی علاوه میکند که کمبود بزرگ مواد سوخت در شهر های جمهوری یمن وجود دارد و این ناشی از حملات هوایی نیروی ائتلاف بر گدام ها و فروشگاه هایی می باشد که در آن شورشیان حوثی مواد سوخت و مهمات را ذخیره کرده بودند.

اما حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران می گوید که حملات هوایی ازآسیب رسانی به زیربنا های یمن فراتر رفته ، افراد ملکی بی گناه را میکشد.

سفیرعربستان سعودی در ایالات متحده ، اتهامات سازمان ملل متحد را مبنی براین که حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی یک تعداد زیاد افراد غیرنظامی را کشته است، رد نمود.

از جانب دیگر خالد بحاح معاون رئيس جمهور یمن امروز طی یک کنفرانس خبری درعربستان سعودی ابراز نمود که امیدوار است تا ائتلاف عرب، نیروهای زمینی اش را به یمن اعزام نکند و مردم یمن بدانند که اگر جنگ زمینی درگیرد، در آن صورت تلفات از آنچه که تا حالا رخ داده، بیشتر خواهد بود.

XS
SM
MD
LG