لینک های دسترسی

Breaking News

نامۀ یک جوان افغان به رئیس جمهور غنی


میر محمد شعیب کریمی
میر محمد شعیب کریمی

یک جوان هراتی که ماه ها در پی کار سرگردان بود، پس از آنکه بدون واسطه توانسته در یکی از ادارات دولتی گماشته شود، به روند مبارزه با فساد و تلاش های حکومت افغانستان برای آوردن شفافیت، باورمند شده است.

محمد شعیب کریمی جوان ۲۶ سالۀ هراتی است که از رشته مدیریت در ولایت هرات فارغ التحصیل شده است.

شعیب کریمی که به گفتۀ وی همواره فکر می کرد بدون واسطه و پول نمیتوان وظیفه دولتی را به دست آورد؛ حالا توانست از طریق رقابت آزاد یکی از پست های مدیریتی را در ادارات دولتی هرات از آن خود کند.

این جوان می گوید جدیت رئیس جمهور غنی برای مبارزه با فساد اداری نسبت به دوره های قبلی بیانگر این موضوع است که حکومت وحدت ملی در راه درستی حرکت می کند.

آقای کریمی می گوید "وقتی من بدون دادن پول و رشوت با لیاقت خود وارد یک اداره شدم این کارکردهای حکومت و شخص رئیس جمهور را در فکر من زیبا ساخت و به من انگیزه بیشتری داد که می شود به این حکومت امیدوار بود که ما بتوانیم در ادارات انتخاب شویم."

این جوان می گوید "فکری که آقای رئیس جمهور نسبت به جوانان دارد برای من قابل تحصین است و آینده خود و کشورم را میتوانم خوب ببینم.»

شعیب کریمی می گوید آرزویش دیدن رئیس جمهور است و به همین منظور نامه ای نوشته که در آن به باورمندی نسل جوان به آینده و نحوه حکومت داری خوب آقای غنی اشاره کرده است.

شعیب: می خواهم رئیس جمهور افغانستان را ببینم و از وی قدر دانی کنم.
شعیب: می خواهم رئیس جمهور افغانستان را ببینم و از وی قدر دانی کنم.

آقای کریمی تصمیم دارد تا پلان امنیتی را که در جریان چند سال کار به کمک آگاهان امور نظامی تهیه کرده نیز هنگام ملاقات با رئیس جمهور به ایشان بسپارد.

شعیب کریمی می گوید "آرمان و آرزوی من اینست که رئیس جمهور را ببینم و با در آغوش گرفتن ایشان، یک شاخه گل را برایشان بدهم و بگویم که نسل جوان ما بدنبال چنین رئیس جمهوری بوده که بتواند کشور را از منجلاب بیرون کند و آن را بسوی یک آبادی سوق دهد."

آقای کریمی علاوه کرد که با هزینه بسیار کم "یک پلان امنیتی درست کرده ام که هنگام دیدن رئیس جمهور این پلان را به ایشان خواهم داد تا اگر امکان داشته باشد آنرا به دست افراد مسلکی بدهند و در صورت خوب بودن آنرا برای تمام کشور انکشاف دهند."

این جوان هراتی همچنان می گوید هدف دیگرش اینست که به جهانیان بفهماند که جوانان افغان نیز به کشور خود فخر می کنند و ضمن احترام گذاشتن به رئیس جمهور شان، او را دوست دارند.

کریمی می گوید "میخواهم به جهانیان بفهمانم آنطور که شما فکر میکنید، نیست. ما کشور، رئیس جمهور و کارکردهایش را میپسندیم و رئیس جمهور در دل و قلب ما است و با بوسیدن پیشانی وی میخواهیم به دنیا این را بگوییم که ما رئیس جمهور خود را دوست داریم و از او حمایت میکنیم و تا آخرین رمق با او هستیم."

مقام ها ارگ ریاست جمهوری نیز می گویند حکومت در تلاش است با استفاده از نسل جوان، تغییرات موثری را در سیستم حکومت داری خوب به میان آورد.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان به رادیو آشنا صدای آمریکا گفت "رئیس جمهور در سال جاری 5 الی 6 دیدار با جوانان داشتند و در تمام دیدار ها گفتند که آرزو دارند در آینده جانشین آنها در ارگ ریاست جمهوری یکی از جوانان باشد و فعلاً هم تمام تلاش رئیس جمهور اینست که یک تغییر نسلی در ادارات دولتی بوجود آید و ادارات دولتی ما باید مسلکی و جوان شوند و بدون شک دروازه ارگ ریاست جمهوری به روی تمام شهروندان به ویژه جوانان مبتکر و با خلاقیت باز است و رئیس جمهور در خدمت شان خواهد بود."

پیش از این نیز رئیس جمهور غنی از جوانان افغان به عنوان آینده سازان این کشور یاد کرده، تاکید نموده بود که برای گزینش افراد در ادارات دولتی باید اصل شایسته سالاری در نظر گرفته شود.

XS
SM
MD
LG