لینک های دسترسی

Breaking News

هلاکت ۳۷ تن در واقعات جدا گانه


هلاکت ۳۷ تن در واقعات جدا گانه
هلاکت ۳۷ تن در واقعات جدا گانه

افراد مسلح مخالف دولت شب گذشته یک تن از بزرگان قومی را در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار از منزلش بیرون و به قتل رسایندند.

زلمی ایوبی، سخنگوی والی ولایت قندهار ضمن تایید خبر مذکور گفت: "افراد مسلح مخالف دولت شب گذشته خلیفه عبدالله، عضو شورای انکشافی ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار را زمانی به قتل رسانیدند که افراد مسلح شام روز گذشته وی را از منزلش که در قریه مناره آن ولسوالی موقعیت دارد، خارج و بعدا در ساحه دور تر از منزل؛ او را به قتل رسانیدند."

مسوولین دولت در ولایت قندهار مسوولیت قتل عضو شورای انکشافی را به دوش طالبان انداخته اند.

اما قاری یوسف، احمدی سخنگوی طالبان در مورد قتل عضوی شورای ولسوالی ارغنداب چیزی نگفته است.

به اساس یک خبر دیگر، عصر روز گذشته در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار طالبان مسلح ۸ تن از جوانان را که با استفاده از رخصتی جمعه به آن ولسوالی به میله رفته بودند، توسط طالبان بازداشت و به صوب نامعلوم برده شده اند.

دفتر مطبوعاتی مقام ولایت قندهار ضمن تایید خبر مذکور گفته است:

افراد که توسط طالبان ربوده شده اند تا هنوز آزاد نگردیده اند، ولی نیرو های پولیس تلاش یافتن آنها را ادامه میدهند.

طالبان نیز تا هنوز در مورد گرفتاری هشت تن از جوانان شهر قندهار که به ولسوالی ارغنداب رفته بودند، اظهار نظر نه نموده اند.

نیرو های افغان و نیرو های ائتلاف روز گذشته در ولسوالی پنجوایی ولایت قندهار در جریان گذمه مورد حمله طالبان مسلح قرار گرفتند، و در گیری بین طرفین به وقوع پیوست.

به قول مسوولین دفتر مطبوعاتی مقام ولایت قندهار، در جریان درگیری پنج تن از از مخالفین حمله کننده کشته شده اند.

اما در جریان در گیری و حمله طالبان، بر نیرو های افغان و ائتلاف آسیب نرسیده است.

قاری محمد یوسف احمدی، سخنگوی طالبان خبر کشته شدن طالبان را نمی پذیرد، ولی وی میگوید به اثر انفجارت بم های کنار جاده چندین تن از نیرو های خارجی امروز و روز گذشته کشته شده اند.

طبق یک خبر دیگر، حوالی صبح امروز در امتداد شاهراه کابل قندهار در مربوطات ولسوالی شاه جوی ولایت زابل یک عراده بس مسافر بری با یک عراده تراکتور تصادم نموده که در نتیجه یک تن از مسافرین کشته و ۲۹ تن دیگر مجروح گردیده اند.

محمد جان رسولیار، سخنگوی والی ولایت زابل ضمن تایید خبر مذکور به رادیو آشنا گفت: "یک عراده بس ۳۰۳ با تراکتور تصادم نموده که یک تن کشته و ۲۹ تن دیگر مجروح گردیدند، مجروحین به مراکز صحی انتقال گردیده اند."

تصادم یک عراده بس مسافر بری در ولایت زابل در حالیست که در هفته گذشته به دلیل منحرف شدن یک عراده بس از جاده در ولایت قندهار و انفجار بم کنار جاده بر یک عراده بس مسافر بری در ولایت نیمروز، در هر دو واقعه ۵۱ تن از مسافرین کشته شده بودند.

XS
SM
MD
LG