لینک های دسترسی

Breaking News

عملیات آیساف در زابل


عملیات آیساف در زابل
عملیات آیساف در زابل

نیروهای افغان و نیروهای آیساف در ولسوالی شاه جوی ولایت زابل به ضد مخالفین دولت شب گذشته یک رشته عملیات نظامی را اغاز نمودند که در جریان عملیات پنج تن از مخالفین دولت کشته شده اند .

محمد جان رسولیار سخن گوی والی ولایت زابل ضمن تایید خبر مذکور به رادیو آشنا صدای امریکا گفت :

نیروهای امنیت ملی در منطقه سرخگان ولسوالی شاه جوی ولایت زابل یک گروپ از مخالفین دولت را مورد تعقیت قراردادند که بعدآ به کمک نیروهای ایساف و افغان به ضد طالبان مسلح عملیات را آغاز نمودند که در جریان عملیات پنج تن از طالبان مسلح در درگیری کشته شده اند .

به قول از سخن ګوی والی ولایت زابل در جریان درگیری به مردمان ملکی و نیروهای شامل در عملیات تلفات وارد نگریده است .

از طرف دیگر عصر روز گذشته مخالفن دولت در امتداد شاه راه کابل کندهار در مربوطات بین قلات مرکز ولایت زابل و ولسوالی شاه جو ی مصروف جاسازی بم های کنار جاده بودند که بم جاسازی شده خودشان انفجار نمود و باعث هلاکت چهار تن از طالبان بم گذار گردیده اند .

محمد جان رسولیارسخن گوی والی ولایت زابل ضمن تایید خبر مذکور گفت : اجساد طالبان مسلح به شفاخانه مرکزی قلات مرکز ولایت زابل انتقال گردیده اند .

دریک واقعه مشابه دیگر در ولایت کندهار دو تن ازطالبان بم گذارنیز به اثر انفجار بم کنار که توسط خود شان جاسازی گردیده بود هلاک گردیده اند .

دفتر مطبوعاتی مقام ولایت کندهار ضمن تایید خبر مذکور گفته است : شام روز گذشته دو تن از بم گذراران بم های کنار جاده در منطقه لوی کاریز ولسوالی میوند ولایت کندهار مصروف جاسازی بم های کنار جاده درمسیر عمومی بودند که بم جاسازی شده خودشان منفجر گردیده و هر دو تن از بم گذران هلاک گردیده اند .

قاری محمد یوسف احمدی سخن گوی طالبان در گیری بین بیروهای افغان و طالبان را در ولسوالی تایید نموده ولی به طالبان هیچ گونه تلفات وارد نگردیده است .

اما به قول احمدی به اثر انفجارات و حملات طالبان دو عراده تانک نیروهای خارجی تخریب گردیده است .

به اساس گزارش دیگر دو تن از عساکر نیروهای آیساف روز گذشته در ولایت جنوب غرب افغانستان در واقعات جداگانه کشته اند .

نیروهای آیساف با انتشار اعلامیه های جداگانه در ولایت کندهار تایید نموده اند که دو تن از عساکر در ولایت جنوب غرب افغان در جریان در گیری و انفجار بم کنار جاده کشته شده اند .

نیروهای ایساف در مورد هویت عساکر کشته شده و محل دقیق واقعات چیزی نگفته اند .

XS
SM
MD
LG