لینک های دسترسی

Breaking News

زلمی رسول: غصب زمین در بلخ بیداد می کند


یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ادعا دارد که غصب زمین های دولتی در ولایت بلخ زیاد است و از آن بابت نگران می باشد.

زلمی رسول امروز به ادامۀ پیکار های انتخابات امروز در ولایت بلخ گفت "هیچکسی بلندتر از قانون نخواهد بود."

آقای رسول غصب زمین های دولتی را توسط به گفتۀ او زورمندان در این ولایت شمالی "بزرگترین چالش" عنوان کرده تعهد سپرد در صورت برنده شدن "هیچ کسی را اجازه نخواهیم داد که دربرابر قانون ایستادگی کند."

سخنرانی های درشت و آشکار ساخت چالش های اجتماعی وسیاسی افغانستان در جریان کارزار های انتخاباتی برای مردم، این روز ها به یک فرهنگ نهادینه شده است.

چندی پیش کشیدگی های میان والی بلخ و مسئول اداره مبارزه با فساد اداری در زون شمال به میان آمده بود که منجر به برکناری مسئول اداره مبارزه با فساد اداری دراین ولایت گردید.

در همین حال سخنگوی والی بلخ به رادیو آشنای صدای امریکا گفته است که آنها در باره اظهارات نامزدان ریاست جمهوری مبنی بر وجود فساد و غصب زمین دراین ولایت نظر نمی کنند.

پس از آشکار شدن اختلافات میان عطا محمد نور، والی بلخ و شمس الله جاوید، رئیس دفتر ساحه یی ادارۀ مبارزه علیه فساد اداری در زون شمال، ادارۀ عالی نظارت بر تطبیق ستراتیژی مبارزه بر ضد فساد اداری، آقای جاوید را از زون شمال به زون شرق تبدیل کرد.

شهر مزارشریف پس آغاز پیکار های انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری در هفته جاری، شاهد حضور دومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود که به هدف روشن ساختن برنامه های شان به بلخ آمده اند.
XS
SM
MD
LG